Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka angażuje tysiące klientów do pracy nad doskonaleniem oferty

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2015, 14:38
Biedronka angażuje tysiące klientów do pracy nad doskonaleniem oferty
Sklep sieci Biedronka (fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl)

Sieć Biedronka rozpoczęła właśnie dziewiątą edycję programu testów konsumenckich Testujemy. Dla portugalskiego dyskontera akcja ta jest nie tylko okazją do poznania opinii klientów o nowych produktach i dostarczycielem wskazówek, jakie artykuły warto wprowadzić na półki sklepowe. To także próba zaangażowania jak największej liczby Polaków w rozwój sieci i przywiązania ich do szyldu sklepowego.

Na internetowej platformie zrzeszającej osoby zainteresowane testami produktów dla Biedronki zarejestrowało się jak dotąd ponad 110 tys. użytkowników. Spośród nich ponad 6,5 tys. przetestowało nowe artykuły. Testom współtowarzyszy ranking pod hasłem "Wasze Rekomendacje", w ramach którego ok. 45 tys. osób oceniło produkty zaproponowane przez Biedronkę.

W dziewiątej edycji programu Testujemy klienci Biedronki oceniają płatki zbożowe wyprodukowane przez Grupę Otmuchów, dostępne w trzech wariantach smakowych: czekoladowo-malinowym, czekoladowo-bananowym i owocowym. W poprzednich edycjach przetestowano niemal 50 produktów, wśród nich sosy do grilla, chrupki, ciastka, herbaty, soki jabłkowe w puszkach, jak również artykuły niespożywcze (świece zapachowe, odświeżacze samochodowe, mydła).

Oprócz tego, w ramach obchodów 20-lecia działalności sieci Biedronka w Polsce, odbyła się także okolicznościowa edycja projektu Testujemy. Podczas jej trwania ponad 21 tys. użytkowników zagłosowało na produkty z liczącej 250 pozycji listy. W sumie w trwającym od 11 do 24 maja br. głosowaniu oddano ponad 370 tys. głosów. W efekcie wybrano 20 produktów, które mają trafić do oferty sklepów jeszcze w 2015 r.

Na półki ponad 2,6 tys. placówek Biedronki trafiają tylko niektóre spośród testowanych produktów. W całym 2014 roku do sprzedaży w ramach oferty czasowej włączone zostały trzy produkty, które zwyciężyły w testach konsumenckich (sos do grilla Madero o smaku jalapeño, chrupki kukurydziane Na Maxa o smaku pizzy oraz herbata owocowa Green Hills o smaku gruszki i ananasa). Biuro prasowe Jeronimo Martins pytane przez serwis portalspozywczy.pl nie zdradza, jak kształtowała się sprzedaż tych produktów po wprowadzeniu ich na sklepowe półki.

Produkty, które pomyślnie wypadają w konsumenckich testach i trafiają do sprzedaży, oznaczone są specjalnym logo i hasłem "Zwycięzca testujemy.biedronka.pl". Można je łatwo znaleźć w sklepach dzięki dedykowanym oznaczeniom w postaci plakatów i flag. Oprócz tego Biedronka mocno promuje je w swoich gazetkach oraz na stronie internetowej.

Wyniki konsumenckich testów to tylko jeden z wielu czynników, jakie Biedronka bierze po uwagę przy podejmowaniu decyzji o dopuszczeniu danego produktu do sprzedaży. Wprowadzenie nowego produktu do asortymentu dyskontowej sieci jest każdorazowo poprzedzone analizą, która uwzględnia kwestie jakości, zapotrzebowania klientów i dostawcy, ale także to, jak produkt byłby postrzegany przez klientów, tj. kwestię nazewnictwa, opakowania itp.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • damianoss 15-08-2015, 16:42:
Każda portugalska (zwolniona z podatków) BIEDRONKA to zamykanych kilka polskich spożywczaków, warzywniaków, sklepów ze wszystkim, tzw małych marketów prowadzonych rodzinnie. Sam znam takie przypadki zamknięć, O innych opowiadają znajomi więc to prawda. Prosto obliczyć iż 3000 portugalskich biedronek podszywających się za polskie sklepy to zamkniętych 9000 - 15000 polskich sklepów i sklepików rozmaitej wielkości. Niektóre w pobliżu, inne dalej ale pośrednio, poprzez to iż obecnie prawie każdy jest zmotoryzowany. Tak więc jeżeli każdy sklepik zatrudniał włascicieli a więc przeważnie rodzinę oraz jedną lub dwie osoby dodatkowo, tak więc przez portugalskie biedronki straciło pracę w Polsce 27000 - 45000 polaków. Ile rodzin polskich to dotyczy ile rodzin dzieci przez to ucierpiało i ucierpi, to już większe liczby. Tak więc portugalska biedronka a raczej ich tysiące w Polsce to jak wirus. Może w Portugalii, lub w Niemczech, lub w Anglii otworzymy po kilka tysięcy polskich marketów? Wyśmieją Polaków, ani jednego marketu się nie otworzy...

Nie wspominam już tutaj iż w Biedronce poprzez globalizację centrali spedycyjnej na całą Polskę nawet chleb jest nafaszerowany chemią a spożywanie takich produktów może spowodować rozmaite problemy i dolegliwości.
  • Maria 13-08-2015, 09:43:
Gdyby w sklepach Biedronki znalazły się produkty wytwarzane w danej okolicy gdzie jest sklep zapewne by mieli większy obrót. Ja i moje koleżanki chodzimy po innych sklepach by nabywać towary naszych miejscowych producentów, które są wyprodukowane z dobrych ekologicznych surowców bo takiemu producentowi zależy na sprzedaży i utrzymaniu swojego zakładu. W Biedronce natomiast jest dużo produktów od dużych producentów gdzie jakość jest tandetna.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH