Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka będzie supermarketem. Czy Piotr i Paweł, Stokrotka i Polomarket powinny się bać?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-01-2012, 10:32
Biedronka będzie supermarketem. Czy Piotr i Paweł, Stokrotka i Polomarket powinny się bać?
Biedronka posiada około 1800 sklepów w Polsce, docelowo, do roku 2015, ma ich być 3000

- Biedronka, największa polska sieć handlowa, przeprowadza rebranding i zmienia swoje logo. Zmiana w rzeczywistości jest niewielka. Chodzi raczej o poważne repozycjonowanie marki, a celem jest zabranie rynku supermarketom - uważa Jarosław Filipek, prezes firmy Codes Strategie.

Jego zdaniem, rebranding Biedronki ma w rzeczywistości na celu transformację z dyskontu w supermarkety, na co spółka posiada wystarczające zasoby finansowe.

- To zupełnie inna klasa obiektów handlowych, w których serwis, czyli układ sklepu, jakość obsługi, jakość towarów, oznakowanie i ergonomia muszą być na odpowiednim poziomie. W połączeniu z jakością produktów, taka strategia może przynieść dodatkowy wzrost efektywności firmy - ocenia Jarosław Filipek. I dodaje, że rebranding jako zmiana pozycji konkurencyjnej i rynku działania, jest naturalną koniecznością i perspektywą rozwoju lidera.

Każda nowa placówka firmy ma już powstawać w nowym modelu. Zmiany dla klientów są bardzo widoczne - pojawiły się nowe kolorowe witryny. Ściany pokrywają plakaty promujące produkty. Zmieniła się ekspozycja towarów - zamiast na paletach towar jest ułożony na metalowych regałach. Układ sklepu jest czytelniejszy. Wszystkie te działania skutkują pozytywnymi komentarzami klientów.

- Sama zmiana logo nigdy jeszcze nie zmieniła nastawienia klientów do marki. W wypadku Biedronki mamy do czynienia z kompleksową transformacją marki z segmentu dyskontów do segmentu supermarketów. Wiele marek, o których mówi i pisze się że realizują rebranding, tak naprawdę zmieniają tylko swoje oznakowanie. Jest to w wielu wypadkach próba szybkiej ucieczki od starego wizerunku - zauważa prezes Codes Strategie.

- Klienci nauczyli się już porównywać oferty i sama zmiana logo już ich nie zwiedzie. Rebranding w wydaniu Biedronki oparty jest na wizji rozwoju rynku i dopasowanej do niego zmianie strategii biznesowej - dodaje.

Jak zauważa ekspert, dotychczasowa oferta Biedronki kierowana była do najszerszej grupy celowej, co pozwoliło firmie na szybki wzrost i zbudowanie pozycji lidera na rynku - wartość marki Biedronka szacowana jest na 1,7 mld złotych, co daje wzrost rok do roku w wysokości 27 proc.

Ogólnopolska sieć sklepów dyskontowych należąca do portugalskiego konsorcjum Jerónimo Martins jest największą siecią handlową w naszym kraju pod względem ilości obiektów handlowych. Marka posiada około 1800 sklepów. Według planów na lata 2012-14, firma chce zainwestować w Polsce kolejne 1,6 mld euro w rozwój sieci. Docelowo Biedronka do roku 2015 ma osiągnąć pułap 3000 jednostek handlowych.

KOMENTARZE: (16)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • biedronkers 24-05-2012, 16:28:
Zgadzam się z HPF co do bankomatów i brakiem możliwości płacenia kartą. Karty bez łaski przyjmują: Lidl, Netto, Carrefour, Aldi nawet! a oni poustawiali bankomaty badziewnej firmy Euronet, która umożliwia wypłatę mininun 50zł banknotów, w sklepie dla raczej niezamożnych! Chore!
  • klient 24-05-2012, 16:27:
Zgadzam się z HPF co do bankomatów i brakiem możliwości płacenia kartą. Karty bez łaski przyjmują: Lidl, Netto, Carrefour, Aldi nawet! A biedra poustawiała bankomaty badziewnej firmy Euronet, która umożliwia wypłatę najmniej 50zł banknotów, w sklepie dla raczej niezamożnych! Chore!
  • klient 24-05-2012, 16:10:
Stokrotka to chyba najdroższy market w jakim byłem, poza Piotrem i Pawłem oraz Almą, ale te konkurują jakością i stoją na wysokim poziomie, tymczasem Stokrotka to zwykłe badziewie a ceny mają z kosmosu! Czy pracownicy są tam przez to lepiej wynagardzani? Wątpię! Stokrotka to dziadostwo!

Zobacz wszystkie komentarze (16)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH