Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka będzie supermarketem. Czy Piotr i Paweł, Stokrotka i Polomarket powinny się bać?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-01-2012, 10:32
Biedronka będzie supermarketem. Czy Piotr i Paweł, Stokrotka i Polomarket powinny się bać?
Biedronka posiada około 1800 sklepów w Polsce, docelowo, do roku 2015, ma ich być 3000

- Biedronka, największa polska sieć handlowa, przeprowadza rebranding i zmienia swoje logo. Zmiana w rzeczywistości jest niewielka. Chodzi raczej o poważne repozycjonowanie marki, a celem jest zabranie rynku supermarketom - uważa Jarosław Filipek, prezes firmy Codes Strategie.

Jego zdaniem, rebranding Biedronki ma w rzeczywistości na celu transformację z dyskontu w supermarkety, na co spółka posiada wystarczające zasoby finansowe.

- To zupełnie inna klasa obiektów handlowych, w których serwis, czyli układ sklepu, jakość obsługi, jakość towarów, oznakowanie i ergonomia muszą być na odpowiednim poziomie. W połączeniu z jakością produktów, taka strategia może przynieść dodatkowy wzrost efektywności firmy - ocenia Jarosław Filipek. I dodaje, że rebranding jako zmiana pozycji konkurencyjnej i rynku działania, jest naturalną koniecznością i perspektywą rozwoju lidera.

Każda nowa placówka firmy ma już powstawać w nowym modelu. Zmiany dla klientów są bardzo widoczne - pojawiły się nowe kolorowe witryny. Ściany pokrywają plakaty promujące produkty. Zmieniła się ekspozycja towarów - zamiast na paletach towar jest ułożony na metalowych regałach. Układ sklepu jest czytelniejszy. Wszystkie te działania skutkują pozytywnymi komentarzami klientów.

- Sama zmiana logo nigdy jeszcze nie zmieniła nastawienia klientów do marki. W wypadku Biedronki mamy do czynienia z kompleksową transformacją marki z segmentu dyskontów do segmentu supermarketów. Wiele marek, o których mówi i pisze się że realizują rebranding, tak naprawdę zmieniają tylko swoje oznakowanie. Jest to w wielu wypadkach próba szybkiej ucieczki od starego wizerunku - zauważa prezes Codes Strategie.

- Klienci nauczyli się już porównywać oferty i sama zmiana logo już ich nie zwiedzie. Rebranding w wydaniu Biedronki oparty jest na wizji rozwoju rynku i dopasowanej do niego zmianie strategii biznesowej - dodaje.

Jak zauważa ekspert, dotychczasowa oferta Biedronki kierowana była do najszerszej grupy celowej, co pozwoliło firmie na szybki wzrost i zbudowanie pozycji lidera na rynku - wartość marki Biedronka szacowana jest na 1,7 mld złotych, co daje wzrost rok do roku w wysokości 27 proc.

Ogólnopolska sieć sklepów dyskontowych należąca do portugalskiego konsorcjum Jerónimo Martins jest największą siecią handlową w naszym kraju pod względem ilości obiektów handlowych. Marka posiada około 1800 sklepów. Według planów na lata 2012-14, firma chce zainwestować w Polsce kolejne 1,6 mld euro w rozwój sieci. Docelowo Biedronka do roku 2015 ma osiągnąć pułap 3000 jednostek handlowych.

KOMENTARZE: (16)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • biedronkers 24-05-2012, 16:28:
Zgadzam się z HPF co do bankomatów i brakiem możliwości płacenia kartą. Karty bez łaski przyjmują: Lidl, Netto, Carrefour, Aldi nawet! a oni poustawiali bankomaty badziewnej firmy Euronet, która umożliwia wypłatę mininun 50zł banknotów, w sklepie dla raczej niezamożnych! Chore!
  • klient 24-05-2012, 16:27:
Zgadzam się z HPF co do bankomatów i brakiem możliwości płacenia kartą. Karty bez łaski przyjmują: Lidl, Netto, Carrefour, Aldi nawet! A biedra poustawiała bankomaty badziewnej firmy Euronet, która umożliwia wypłatę najmniej 50zł banknotów, w sklepie dla raczej niezamożnych! Chore!
  • klient 24-05-2012, 16:10:
Stokrotka to chyba najdroższy market w jakim byłem, poza Piotrem i Pawłem oraz Almą, ale te konkurują jakością i stoją na wysokim poziomie, tymczasem Stokrotka to zwykłe badziewie a ceny mają z kosmosu! Czy pracownicy są tam przez to lepiej wynagardzani? Wątpię! Stokrotka to dziadostwo!

Zobacz wszystkie komentarze (16)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (12 131) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH