Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Market Side: Docelowa wielkość rynku dyskontów w Polsce wynosi 5 tys.

  • Autor: portalspozywczy.pl, Market Side
  • Data: 08-11-2013, 15:07
Biedronka będzie umacniać swoją pozycję na rynku dyskontów
Od 2009, do 2012 roku liczba sklepów sieci Biedronka wzrosła o 45 proc.

Firma badawcza Market Side szacuje, że na koniec 2013 roku w Polsce będzie funkcjonowało 2400 sklepów dyskontowych Biedronka, czyli o 275 więcej niż rok wcześniej. W 2014 roku przybędzie kolejnych 305 sklepów tej sieci, a w 2015 roku liczba Biedronek w Polsce urośnie do 3035. Firma ocenia, że docelowa wielkość rynku dyskontów w Polsce wynosi 5 tys.

Jak wynika z raportu Market Side, przy zachowaniu obecnych trendów i preferencji konsumenckich, w 2015 roku liczba dyskontów w Polsce przekroczy 4 tys.

Market Side przypomina, że od 2009 roku liczba sklepów sieci Biedronka wzrosła o 45 proc. - z 1466 na koniec 2009 roku, do 2125 na koniec 2012 roku.

Na koniec 2012 roku w Polsce funkcjonowały 2952 supermarkety dyskontowe, co oznacza wzrost rok do roku o 13 proc. W 2011 roku było 2608 takich sklepów, a w 2010 roku 2315. Prognoza na 2013 rok zakłada wzrost liczby dyskontów do 3294.

Natomiast liczba hipermarketów 6 największych sieci (licząc całą sieć Kaufland) to 416 sklepów. Ich liczba wzrosła rok do roku o 2 proc.
Na koniec 2012 roku na jeden dyskont przypadało w Polsce 12,9 tys. mieszkańców. W 2011 roku było to 14,6 tys.

Biedronka umocniła swój udział w liczbie dyskontów na poziomie 72 proc. w 2012 roku. Market Side oczekuje dalszego wzmocnienia pozycji tej sieci, do 73 proc. w 2013 roku, kiedy to Biedronka będzie dysponować 2400 sklepami. Udział Lidla w liczbie sklepów dyskontowych spadł z 17,5 proc. w roku 2010 do 16,2 proc. w 2012. W tym roku Lidl, z 507 sklepami, powinien mieć 15 proc. udziału w rynku.

Pozostałe dwie sieci zaliczane do rynku dyskontowego to Netto, mający 9 proc. udziału w rynku oraz Aldi, z 2 proc. udziału. Zdaniem Market Side, udział tych sieci w tym roku nie zmieni się. Na koniec 2013 roku pod szyldem Netto będzie funkcjonowało 309 sklepów, a pod szyldem Aldi 78 marketów.

Na jeden sklep dyskontowy najwięcej osób - powyżej 20 tys. - przypada w województwach: świętokrzyskim i małopolskim. Najbardziej nasycone pod względem liczny dyskontów, są województwa położone w Polsce zachodniej. Stosunkowo słabo nasycone dyskontami, w porównaniu do liczby ludności, są także województwa leżące na wschodzie i centrum kraju.

29 proc. dyskontów jest zlokalizowana w miastach do 20 tys. mieszkańców, w których mieszka niemal 13 proc. Polaków. Na jeden sklep dyskontowy przypada tu 5,8 tys. ludności, co jest bliskie średniej dla rynku niemieckiego.

Niskie nasycenie dyskontami notują natomiast duże i średnie miasta. W miastach o liczbie ludności powyżej 500 tys. na jeden dyskont przypada 15,6 tys. osób, a w miastach po liczbie ludności 201-500 tys. - niemal 11 tys. osób. Na wsiach na jeden supermarket dyskontowy przypada 106,7 tys. osób.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH