Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka chce utrzymać w 2011 r. dwucyfrowe tempo wzrostu

Spółka Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci sklepów Biedronka, odnotował w roku 2010 wzrost sprzedaży liczonej w euro o 29,1 proc., a w przypadku sprzedaży liczonej w PLN o 19,5 proc., co dało wartość sprzedaży netto 19,2 mld zł.

W ciągu zeszłego roku sieć Biedronka wzbogaciła się o 197 nowych sklepów, a zaplecze logistyczne uzupełniły 2 nowe centra dystrybucyjne zlokalizowane odpowiednio w Skarbimierzu i w Koszalinie.

Wyniki Biedronki w 2010 roku znalazły odzwierciedlenie w wynikach całej Grupy Jeronimo Martins, która wykazała ponad 40 proc. wzrost zysku. Polska część firmy wygenerowała 60 proc. EBITDA Grupy.

W Polsce, gdzie rozwój gospodarki stymuluje ewolucję potrzeb zakupowych, Biedronka od lat umiejętnie wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom i oczekiwaniom klientów. Sukces zawdzięcza ciągłemu rozwojowi oferowanych produktów i pracy nad asortymentem, wspieranym przez cotygodniowe porady dla klientów i dostarczane rozwiązania kulinarne. Takie podejście ma kluczowe znaczenie dla wyników osiąganych przez Biedronkę, w których kolejnym istotnym elementem jest wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like). W 2010 roku wyniósł on 11,6 proc.

Grupa Jeronimo Martins zrealizowała w 2010 roku inwestycje na poziomie 434,2 mln euro, z czego 270,7 milionów (62,4 proc.) stanowią inwestycje zrealizowane w Polsce. To pozwoliło na skuteczną realizację planów rozwojowych Biedronki. Efektem było otwarcie dwóch nowych centrów dystrybucji oraz 197 nowych sklepów pod logo Biedronki, co pozwoliło zakończyć rok z 9-cioma centrami dystrybucyjnymi zaopatrującymi sieć 1649 sklepów.

Biedronka równolegle realizowała drugą część planu rozwoju, inwestując w istniejące sklepy poprzez remonty i modernizacje. Tego rodzaju inwestycje mają kluczowe znaczenie dla stałego wzrostu sprzedaży, ponieważ wzmacniają jakościowy filar wizerunku marki.

W 2011 roku Grupa Jeronimo Martins planuje zaangażowanie inwestycyjne na poziomie 450-500 milionów euro, z czego około 75 proc. będą stanowiły inwestycje wspierające plany rozwoju sieci Biedronka oparte na podstawowym celu - wzbogaceniu sieci o 200 nowych sklepów. Biorąc pod uwagę, że prognozy dla polskiej gospodarki wskazują na systematyczny wzrost, Grupa Jeronimo Martins skupi swoje działania na zwiększaniu sprzedaży, celując w utrzymanie dwucyfrowego wskaźnika wzrostu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • biedronek 2011-02-25 23:59:59
    Super gratulacje, jak osiągną MAX, nie będą już inwestować naszych pieniędzy u nas, tylko pójdą w świat. Jesteśmy ich kolonią.Pracujemy dla nich i figę będziemy z tego mieć.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.26.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.