REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka chce utrzymać w 2011 r. dwucyfrowe tempo wzrostu

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2011, 14:09

Spółka Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci sklepów Biedronka, odnotował w roku 2010 wzrost sprzedaży liczonej w euro o 29,1 proc., a w przypadku sprzedaży liczonej w PLN o 19,5 proc., co dało wartość sprzedaży netto 19,2 mld zł.

REKLAMA

W ciągu zeszłego roku sieć Biedronka wzbogaciła się o 197 nowych sklepów, a zaplecze logistyczne uzupełniły 2 nowe centra dystrybucyjne zlokalizowane odpowiednio w Skarbimierzu i w Koszalinie.

Wyniki Biedronki w 2010 roku znalazły odzwierciedlenie w wynikach całej Grupy Jeronimo Martins, która wykazała ponad 40 proc. wzrost zysku. Polska część firmy wygenerowała 60 proc. EBITDA Grupy.

W Polsce, gdzie rozwój gospodarki stymuluje ewolucję potrzeb zakupowych, Biedronka od lat umiejętnie wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom i oczekiwaniom klientów. Sukces zawdzięcza ciągłemu rozwojowi oferowanych produktów i pracy nad asortymentem, wspieranym przez cotygodniowe porady dla klientów i dostarczane rozwiązania kulinarne. Takie podejście ma kluczowe znaczenie dla wyników osiąganych przez Biedronkę, w których kolejnym istotnym elementem jest wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like). W 2010 roku wyniósł on 11,6 proc.

Grupa Jeronimo Martins zrealizowała w 2010 roku inwestycje na poziomie 434,2 mln euro, z czego 270,7 milionów (62,4 proc.) stanowią inwestycje zrealizowane w Polsce. To pozwoliło na skuteczną realizację planów rozwojowych Biedronki. Efektem było otwarcie dwóch nowych centrów dystrybucji oraz 197 nowych sklepów pod logo Biedronki, co pozwoliło zakończyć rok z 9-cioma centrami dystrybucyjnymi zaopatrującymi sieć 1649 sklepów.

Biedronka równolegle realizowała drugą część planu rozwoju, inwestując w istniejące sklepy poprzez remonty i modernizacje. Tego rodzaju inwestycje mają kluczowe znaczenie dla stałego wzrostu sprzedaży, ponieważ wzmacniają jakościowy filar wizerunku marki.

W 2011 roku Grupa Jeronimo Martins planuje zaangażowanie inwestycyjne na poziomie 450-500 milionów euro, z czego około 75 proc. będą stanowiły inwestycje wspierające plany rozwoju sieci Biedronka oparte na podstawowym celu - wzbogaceniu sieci o 200 nowych sklepów. Biorąc pod uwagę, że prognozy dla polskiej gospodarki wskazują na systematyczny wzrost, Grupa Jeronimo Martins skupi swoje działania na zwiększaniu sprzedaży, celując w utrzymanie dwucyfrowego wskaźnika wzrostu.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • biedronek 25-02-2011, 23:59:
Super gratulacje, jak osiągną MAX, nie będą już inwestować naszych pieniędzy u nas, tylko pójdą w świat. Jesteśmy ich kolonią.Pracujemy dla nich i figę będziemy z tego mieć.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH