Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka chce wprowadzić kody GS1 w ok. 100 produktach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-10-2013, 15:04

Jeronimo Martins szacuje, że w najbliższych latach kody GS1 DataBar pojawią się nawet na 100 produktach oferownaych przez sklepy Biedronka. Obecnie oznakowanych w ten sposób jest ok. 40 produktów świeżych, głównie wędliny, dania gotowe i mięsa a także pakowane sałaty, czyli ok. 4 proc. całego asortymentu oferowanego przez sklep.

Ze względu na to, że ten sam produkt, w różnych regionach produkują dla Biedronki różni producenici w projekt zaangażowanych jest ok. 100 producentów. - Prowadzimy negocjacje ws. wprowadzenia kodów GS1 DataBarz w przypadku kilkunastu kolejnych dostawców -  mówi Marcin Dopierała, regionalny dyrektor operacyjny Jeronimo Martins

Biedronka planuje doprowadzenie do sytuacji identyfikowania ponad 100 produktów marki własnej kodami GS1 DataBar, co będzie stanowiło ok. 10 proc. całkowitej liczby produktów sprzedawanych w tej sieci. - Rozszerzanie tego projektu jest możliwe. Jednak główny problem leży po stronie technologii druku na opakowaniach plasikowych, kartonowych czy aluminiowych. Jest to związane z tym, że kod GS1 DataBar musi być naniesiony na opakowanie bezpośrednio na linii produkcyjnej, bo zawiera informacje o partii produkowanego towaru - wyjaśnia Marcin Dopierała.

Kody GS1 DataBar mają w swoim kodzie zapisane informacje o dacie przydatności do spożycia i numerze partii, które w przypadku ich przekroczenia powodują automatyczną blokadę sprzedaży. W przypadkach nieprawidłowości zastosowanie kodów DataBar przyspiesza procedurę wycofania partii produktu z rynku. Dzięki nowej generacji kodów kreskowych sieć detaliczna zarządza datami ważności produktów w sposób zautomatyzowany.

Zgodnie z informacjami ILiM sieć składająca się ze 100 sklepów może wygenerować oszczędności w wysokości 2,33 mln dolarów w przypadku zastosowania kodów GS1 DataBar na wyrobach mięsnych, owocach i warzywach.

Projekt realizowany jest w ścisłej współpracy z Instytutem Logistyki i Magazynowania, który wdraża globalne standardy kodów kreskowych GS1 w Polsce. Kod kreskowy obchodzi w tym roku 40-lecie istnienia na rynku handlu i dystrybucji na świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.