Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka coraz bardziej convenience. Sieć wydłuża godziny otwarcia wybranych sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2010, 13:12
Biedronka coraz bardziej convenience. Sieć wydłuża godziny otwarcia wybranych sklepów

Od połowy lipca niektóre sklepy sieci Biedronka są otwarte o godzinę dłużej niż dotychczas. Oznacza to, że w dni powszednie placówki będą zamykane o godz. 22. Jest to jeden z elementów budowania wizerunku Biedronki, jako sieci sklepów typu convenience, czyli placówek położonych blisko klienta, których można zrobić szybkie, łatwe i wygodne zakupy.

O wydłużeniu czasu pracy wybranych placówek decydują dyrektorzy operacyjni, odpowiedzialni za dany region Polski. Według władz spółki są to przypadki jednostkowe, podyktowane z reguły względami sezonowymi, lub lokalnymi uwarunkowaniami.

Eksperymenty z przedłużeniem godzin otwarcia placówek Biedronki to krok w kierunku większej elastyczności i dostosowania się do potrzeb klientów. - Sukces sieci detalicznych typu convenience, np. Żabki, bazuje między innymi właśnie na długich godzinach otwarcia oraz dostępności podstawowych produktów, w tym towarów impulsowych i alkoholi - uważa Krzysztof Badowski, dyrektor zarządzający w firmie konsultingowej Roland Berger. Według eksperta trend convenience jest w Polsce coraz bardziej widoczny.

Przedłużenie godzin otwarcia części sklepów przez Biedronkę, oznacza także podniesienie poprzeczki dla konkurencji. Nie chodzi tu tylko o inne sieci dyskontowe takie jak Lidl czy Netto, ale przede wszystkim sklepy osiedlowe, prowadzone m.in. przez niezależnych handlowców. Chcąc konkurować z Biedronką, która operując coraz mniejszymi formatami, wkracza coraz mocniej ze swoimi na miejskie osiedla oraz do mniejszych miejscowości, będą musieli odpowiedzieć na posunięcia portugalskiego operatora. Muszą to zrobić nie tylko po to, aby utrzymać klientów, ale przede wszystkim aby przetrwać na rynku.

W ciągu minionego półrocza Biedronka otworzyła 67 nowych sklepów - obecnie sieć dysponuje ok. 1540 placówkami w ok. 600 miejscowościach.

Operator bardzo mocno pracuje nad optymalizacją i jakością asortymentu, dostosowując ofertę do potrzeb klientów. Jak zapewniają władze firmy sieć pracuje, także nad zestawem usług dodatkowych, które sprawiłby, że zakupy w Biedronce były by jeszcze bardziej wygodne. Dobrym przykładem jest usługa telefonii komórkowej TuBiedronka, czy testowana w sklepach kilka miesięcy temu sprzedaż biletów lotniczych.

W pierwszym półroczu 2010 r. Biedronka odnotowała znaczący wzrost sprzedaży, który wyniósł 18,1 proc. w złotówkach. To wzmocnienie pozycji lidera i dobra podstawa do realizacji planów dalszego rozwoju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH