Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Biedronka i producenci ryb łososiowatych ruszają z kampanią

Złap pstrąga na zdrowie! to hasło kampanii promocyjnej i edukacyjnej zachęcającej do spożycia tej ryby, pochodzącej z lokalnych gospodarstw akwakultury. Jedzenie pstrąga pozytywnie wpływa na nasze zdrowie – jest on bowiem unikalnym źródłem kwasów omega-3. Kupując pstrągi z naszych akwakultur przyczyniamy się też do ochrony ryb dziko żyjących, których zasoby są ograniczone, oraz rozwoju lokalnej gospodarki. Kampanię realizuje Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych wraz z partnerem handlowym – siecią Biedronka.

Biedronka i producenci ryb łososiowatych ruszają z kampanią
Fot. shutterstock

W Unii Europejskiej średnie roczne spożycie ryb wynosi 23,1 kg na osobę, a w Polsce to tylko 12,5 kg na osobę. Dlatego Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych oraz sieć Biedronka postanowili zachęcić Polaków do częstszej ich konsumpcji – zwłaszcza pochodzących z czystych wód naszych stawów zdrowych i smacznych pstrągów. 

- Pstrąg hodowlany pochodzący od polskich dostawców to jeden z niewielu gatunków ryb, który może być dostępny dla klientów przez cały rok w bardzo wysokiej jakości. Dodatkową wartością jest to, że ryby z akwakultury znajdującej się w pobliżu naszego miejsca zamieszkania zawsze będą najświeższe, a ich smak i jakość zbliżone do pstrągów żyjących w naturze. Właśnie takie świeże pstrągi codziennie pod ręką mają klienci sklepów Biedronka – mówi Łukasz Łamejko, menadżer ds. kontroli jakości produktów świeżych Jeronimo Martins Polska S.A. 

- Pstrąg ma niezwykle delikatne mięso, które można przyrządzić w wielu wariantach smakowych. Warto je jeść, ponieważ jest unikalnym źródłem kwasów omega-3. Zjadając 100 gramów pstrąga, dostarczamy organizmowi zalecaną dzienną dawkę witamin A, D, E, B12 i kwasu foliowego. Pstrąg jest także bogatym źródłem fosforu, selenu, cynku i jodu. Mimo postępu technologicznego hodowla pstrąga jest jedną z najdłużej trwających. Nie da się przyspieszyć wzrostu ryb, dlatego od 30 lat proces ten trwa tyle samo, co mocno wpływa na bezpieczeństwo produkowanej żywności – mówi Ziemowit Pirtań ze Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych. 

Według badania zrealizowanego dla sieci Biedronka w maju 2018 r. przez agencję Nielsen, zwykle kupujemy ryby po wcześniejszym zaplanowaniu takiego zakupu, a spożywamy je raz w tygodniu, najczęściej w piątki. Część klientów z góry wie, jaki gatunek ryby chciałaby nabyć, ale ich końcowa decyzja zależy od trzech czynników: dostępności produktów, ich jakości, aktualnych cen i promocji. Niska cena nie jest jednak najważniejszym czynnikiem wyboru – Polacy są w stanie zapłacić więcej za lepszą jakość, a promocja jest głównie zachętą do nieplanowanych zakupów. Najchętniej kupowane przez Polaków ryby to: łosoś, dorsz, makrela, pstrąg, śledź oraz karp. Na tę ostatnią rybę decydujemy się jedynie sezonowo. 

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    pstrąg RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Pstrąg 2018-11-16 16:27:05
    Łukasz, Super Kampania!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 207.46.13.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.