Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka jest partnerem przy budowie sztucznej komory serca dla dzieci

Dzięki zakończeniu etapu eksperymentów laboratoryjnych, prace nad budową sztucznej komory serca dla dzieci będą mogły wejść w fazę badań klinicznych. Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci sklepów Biedronka, jest strategicznym partnerem projektu, którego realizacji dedykowano szczególne wsparcie.

Biedronka jest partnerem przy budowie sztucznej komory serca dla dzieci

Sztuczna komora serca to urządzenie niezbędne przy oczekiwaniu na transplantację serca, a także bardzo pomocne w leczeniu powikłań pooperacyjnych u najmłodszych. - Komory będą ratować życie dzieciom i pozwolą na skuteczniejsze leczenie chorób serca. Dlatego prace nad tym projektem oraz zaangażowanie naszego partnera są bardzo cenne - mówi Jan Sarna, Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. Zbigniewa Religii w Zabrzu. Fundacja już od lat realizuje działania na rzecz rozwoju kardiochirurgii i wprowadzania do praktyki klinicznej nowoczesnych technik i technologii w zakresie leczenia serca.

Prace nad budową protezy rozpoczęły się w 2008 r. w należącej do Fundacji, Pracowni Sztucznego Serca. W 2009 r. wstępny wariant prototypu komory został poddany badaniom laboratoryjnym, które pozwoliły opracować szczegółową konstrukcję urządzenia. Kolejnym etapem były badania doświadczalne sprawdzające jak komora pracuje w bezpośrednim kontakcie z żywymi komórkami krwi. W roku 2010 r. przeprowadzono badania komory na specjalnym stanowisku laboratoryjnym, opracowanym i uruchomionym we współpracy z austriackim instytutem bioinżynierii z Wiednia. Badanie to pozwala ocenić ryzyko wykrzepiania krwi wewnątrz protezy. Ta faza badań ostatecznie potwierdza także gotowość konstrukcji komory do prób na zwierzętach i badań klinicznych. Jeśli i te się powiodą, sztuczną komorę będzie można wykorzystywać jako standardową metodę leczenia skrajnej niewydolności krążenia u dzieci.

Projekt finansowany jest ze środków własnych fundacji oraz pochodzących ze zbiórki publicznej organizowanej w ramach wielu akcji o charakterze ogólnopolskim i od darczyńców. Dynamiczny postęp prac nad komorą możliwy jest także dzięki wsparciu partnera strategicznego kampanii „Z sercem dla serca", czyli sieci Biedronka.

- Akcje na rzecz dzieci i profilaktyka prozdrowotna zajmują szczególne miejsce w naszych projektach społecznych. Aby dotrzeć do jak największej liczby osób,kierujemy je zarówno do naszych pracowników, jak i klientów. Nasze zaangażowanie w projekt Fundacji było naturalną konsekwencją realizowanych wcześniej projektów. Finał prac nad sztuczną komorą serca dla dzieci bardzo nas cieszy. Możemy przyczyniać się do zapewniania dobrego życia w Polsce oraz oceniać konkretne efekty naszych działań - mówi Anna Sierpińska, Dyrektor Personalny w Jeronimo Martins Dystrybucja.

W tym roku Biedronka został również uhonorowana przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii statuetką „Serce za serce", wręczaną najhojniejszym darczyńcom.

Ponadto dzięki swojej pozycji lidera, Biedronka włącza się w wiele innych działań, takich jak m.in. wspieranie rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka, odwiedziny najmłodszych pacjentów szpitali z okazji Międzynarodowego Dnia Chorego, a także organizację świątecznych paczek dla dzieci z najuboższych rodzin.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • iwa 2011-03-31 23:11:52
    Od roku kupuję w biedronce.Są zawsze swieze owoce i warzywa słabo z serami zółtymi dobrymi.U mnie w miescie 50-tys sa 4 biedronki.Brakuje niektorych artyk.np dobrych soków lub razowego makaronu.Ale ogólnie jest ok. Dobrze by było zeby była na miejscu kawiarenka i prasa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.45.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.