Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka, Lidl, Aldi i Netto - dyskonty idą łeb w łeb!

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 21-11-2012, 18:46
Biedronka, Lidl, Aldi i Netto - dyskonty idą łeb w łeb!
Sklep sieci Netto Polska

Trzeci miesiąc z rzędu w miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony, mleko i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe. Wprowadzenie ceny średniej spowodowało, że polityka cenowa konkurentów uległa tak dużemu zbliżeniu, że obecnie różnice cen między poszczególnymi szyldami wynoszą maksymalnie 4 zł.

A oto jak przedstawia się szczegółowa oferta cenowa sklepów dyskontowych w listopadzie.

W ubiegły piątek sieć Netto zaproponowała ceny 50 produktów na poziomie od 250,56 zł do 251,02 zł w zależności od lokalnej ceny chleba w różnych lokalizacjach. Za podobne zakupy miesiąc temi trzeba było zapłacić ok. 266 zł. Spadek cen wynika głównie z promocyjnej ceny polędwicy - tańszej o 7 zł oraz schabu tańszego o 4 zł za kg w porównaniu z październikiem. Tańsze były też cytryny, banany i pomarańcze - każdy z produktów o 1 zł za kg.

Sieć Biedronka zaproponowała w tym zestawieniu Koszyk 50 produktów w cenie 252,38 zł względem 259,39 zł w październiku. Tu spadek jest głównie wynikiem promocyjnej ceny polędwicy w Netto, uwzględnianej jako średnia dla całego formatu dyskontowego. O 1 zł tańsze w porównaniu z październikiem były w Biedronce również pomarańcze.

Sieć Lidl przedstawiła ofertę na poziomie 253,62 zł. Miesiąc temu ceny w Lidlu wahały się od 253 zł w Lublinie do 256,25 zł w większości badanych miast. Tańszy w tym miesiącu był w sieci kurczak, cytryny o 3 zł i pomarańcze o 2 zł za kg. Jednak w tym samym czasie wzrosła cena schabu o 4,5 zł, stąd tak niewielka różnica cen w porównaniu miesiąc do miesiąca.

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się na poziomie 254,27 zł względem 264 zł. Tu także tańsze były cytryny i pomarańcze, a także matjasy w oleju. Trzeba zaznaczyć, że sieć Aldi, mając najmniejszą ofertę produktów brandowych spośród sieci dyskontowych obecnych w Polsce, dotychczas z założenia miała przewagę cenową. Wprowadzenie cen średnich zamiast cen marek własnych daje szansę na porównywalność oferty tej sieci z innymi dyskontami. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że rozwiązanie to nie jest idealne, gdyż pokazuje jedynie przybliżony poziom cen w sieciach dyskontowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH