Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka, Lidl i Tesco w mediach. Kto i ile wydał? Kto najwięcej zyskał?

  • Autor: IMM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-07-2013, 15:43

Można dysponować wielkim budżetem na reklamę, być w gronie kluczowych polskich pracodawców, osiągać najwyższą sprzedaż, a rozgłos zdobywać... w mediach społecznościowych. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną sieci handlowych oraz ich wydatki reklamowe.

WIĘCEJ DANYCH W DZIALE Z INFOGRAFIKAMI (POD GŁÓWNYM ZDJĘCIEM)

Okazuje się, że średnio 90 proc. publikacji o popularnych dyskontach i hipermarketach pojawia się w internecie, w czym duży udział mają wpisy na Facebooku. Użytkownicy regularnie wzmiankują nazwy sklepów również w tak egzotycznych wydawałoby się miejscach jak forum.wizaz.pl. Co więcej, w sieci trwa walka na żelki - między ofertą Biedronki a Tesco.

"Żelki z biedronki są za twarde a z Tesco za miękkie i to jest dowód na to, że ideałów nie ma" to zdanie zrobiło furorę w sieci, by z czasem ewoluować na wiele sposobów i przyczyniać się do zwiększania rozgłosu na temat dwóch rywalizujących ze sobą marek. "Bądź twardy jak żelki z Biedronki", "słodkie jak żelki z Biedronki", "jesteś miękki jak żelki z Tesco, "idź po żelki do Biedronki", "siedzę i jem żelki z Tesco" i wiele innych wariacji na temat słodkiej części oferty spożywczej dyskontów pojawia się co miesiąc na Twitterze, Facebooku i w popularnych innych miejscach w sieci.

Liczne wzmianki internautów o produktach i promocjach, sklepach jako istotnych lokalizacjach dla mieszkańców czy wreszcie opinie o reklamach - wszystko to składa się na wysoki udział mediów społecznościowych w całości dyskusji o sieciach handlowych, który obejmuje wyraźnie ponad połowę całości.

Liderzy dyskusji z branży spożywczej (Biedronka, Tesco i Lidl) pojawiają się w mediach ponad sto razy dziennie, co daje tysiące publikacji miesięcznie. Gdy dołączymy do tej puli emitowane reklamy - liczba będzie dwa razy większa. Z danych admonit wynika, że wprasie, radio i telewizji pojawia się miesięcznie średnio 6 tysięcy reklam Lidla.

Raport IMM zawiera również dane dotyczące zarówno działalności reklamowej- prezentuje wydatki sieci sklepów związane z emisją reklam w prasie, radiu i telewizji (na podstawie danych admonit), zestawiając je ze skalą niekomercyjnej obecności w mediach - w niesponsorowanych artykułach prasowych i internetowych oraz wypowiedziach użytkowników mediów społecznościowych.

Z danych admonit wynika, że w badanym kwartale na reklamę w prasie, radio i TV najwięcej wydał Lidl - cennikowo to niemal 70 mln złotych. Natomiast najpopularniejsza w mediach Biedronka - znacznie mniej - ok. 50 mln zł netto.

Analizie IMM poddano ponad 55 tysięcy wzmianek w prasie i internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Lidl, Kaufland, Netto, Real i Tesco. Z kolei wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów.

Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 kwietnia a 30 czerwca 2013 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.