Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka ma już w rękach prawie 15 proc. polskiego rynku FMCG

  • Autor: KBC Securities
  • Data: 07-03-2013, 20:36

Segment spożywczy branży detalicznej w II połowie 2012 r. roku zwolnił, mimo to Grupa Jeronimo Martins jest przekonana, że Biedronce udało się osiągnąć wzrost wyższy od rynku.

Najtrudniejszy był IV kwartał, kiedy wzrost wyniku był niższy niż 2 proc. r/r, a konkurencja Biedronki zanotowała ujemną sprzedaż w porównywalnych sklepach rzędu 6-7 proc.

Według zarządu, udział Biedronki w polskim rynku FMCG w 2012 roku zwiększył się do 14,7 proc. (+2 pp).

Zarząd zamierza otworzyć 290 sklepów brutto i 270 netto, w tym 100 sklepów w większych miastach Polski, oraz dwa centra dystrybucyjne w br. Wydatki inwestycyjne Biedronki w br. powinny osiągnąć 2 mld zł.

Średni paragon w Biedronce w 2012 roku był równy 27 zł (+3 proc. r/r). W br. powinna utrzymać się słaba konsumpcja. Do końca rok powinno powstać łącznie 100 sklepów sieci drogeryjnej Hebe. EBITDA tej sieci będzie prawdopodobnie nadal ujemna w br.

Przychody Biedronki w 2012 roku wyniosły 28 152 mln zł (+17,9 proc. r/r), pod wpływem 6,4 proc. wzrostu sprzedaży w porównywalnych sklepach i 16,8 proc. zwiększenia powierzchni sklepowej (o 252 sklepów). EBITDA wyniosła 2 308 mln zł (+22,2 proc. r/r), co implikuje 8,2 proc. marżę EBITDA (+30 pb r/r).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • massa 08-03-2013, 10:08:
Stokrotka po uruchomieniu swojej logistyki i wymotaniu się ze współpracy z Eurocash ma zacząć stawiać na produkty lokalnych przedsiębiorców - bez pośredników. Pomimo, że Stokrotka to supermarket, a nie dyskont to jednak postawili na rozwój tego formatu.
  • Jakub 08-03-2013, 08:28:
Zgadzam się, ale jeszcze należałoby dodać "głupi polski biznes". Dlaczego polskie sieci handlowe nie idą drogą JMD? Dlaczego nie ma jeszcze polskiego hard dyskontu? Albo dyskontu, gdzie dominowałyby produkty lokalne, z najbliższej, możliwej okolicy? Sklepy wszelkiej maści kombinują jak mogą i narzekają że jest coraz gorzej. Ale żadna nie robi, tak jak JMD, więc nie ma się co dziwić, że jest kiepsko.
  • mstw 08-03-2013, 00:25:
Głupi polski naród...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH