Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka ma najlepszy wizerunek wśród sieci handlowych

  • Autor: Newseria
  • Data: 04-11-2013, 10:18

Jak wynika z badania Top Marka przeprowadzonego przez miesięcznik Press, najlepszy wizerunek marki wśród sieci handlowych ma Biedronka. Dobry wizerunek JMP (właściciela sieci Biedronka) wzmocnił udział celebrytów w kampaniach reklamowych, a także sponsoring i kampanie społeczne.

- Pierwsze miejsce dla Biedronki to nie jest kwestia przypadku. Wystarczy popatrzeć na rankingi z ostatnich lat, które pokazują, że Biedronka deptała Tesco po piętach. Była trzy razy z rzędu na drugiej pozycji, a co warto podkreślić, jeszcze pięć lat temu zaczynała od ostatniego miejsca. Teraz ten wynik to na pewno dzieło, z jednej strony, dobrej komunikacji z mediami i skutecznych działań PR, ale też samych pracowników i zarządu - ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marek Sokół, były dziennikarz TVN i ekspert medialny, a obecnie współwłaściciel Kancelarii PR.

W rankingu Top Marka Biedronka zajęła pierwsze miejsce z łączną oceną 88 punktów. Drugie miejsce zajęło Tesco, ubiegłoroczny lider, z 70 punktami, a na kolejnych lokatach znalazły się Auchan, Carrefour oraz Lidl. Dystans ostatnich dwóch marek do podium zwiększył się w porównaniu do zeszłego roku.

Analiza objęła okres od lipca 2012 r. do czerwca 2013 r. Działalność medialna była oceniania przez specjalistów, a analizie poddano publikacje z ponad tysiąca tytułów prasowych zarówno o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym. Analiza objęła m.in. dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe) i magazyny lifestylowe. W tegorocznej edycji badania Top Marka przeanalizowano ponad 320 tys. publikacji, z czego do ostatecznego badania trafiło prawie 230 tys. materiałów prasowych.

W tym czasie ukazało się niemal 4,5 tysiąca publikacji dotyczących Biedronki. Ponad 31 proc. z nich miało wydźwięk pozytywny. Drugie w rankingu Tesco było wspomniane w 3,8 tys. publikacji, ale pozytywny wydźwięk miało niecałe 29 proc. z nich.

- Co ciekawe, w przypadku Biedronki o 25 proc. wzrosła globalna liczba publikacji medialnych, a znacząco zmalała liczba publikacji negatywnych do 4,5 proc. Kilka lat temu było to 10 proc. - informuje Sokół.

Dodaje jednak, że strategie promocji i reklamy wszystkich sieci są dość podobne. Polegają w dużej mierze na angażowaniu znanych kucharzy, aktorów lub celebrytów do współpracy i kampanii reklamowych.

- Korzystają z tego klienci, bo wszyscy teraz zwracają uwagę na to, co Pascal Brodnicki i Okrasa podają, np. jakie najlepsze dania można zrobić za kilkanaście złotych. Robert Makłowicz także radzi, co kupować w niektórych sklepach. Podobnie Daniel Olbrychski - ta kampania sprzed kilku miesięcy była dla niektórych nieco kontrowersyjna, bo aktor kojarzył nam się z rolami romantyków, a tu nagle reklamuje jabłka z Biedronki, ale dla samej sieci okazało się to strzałem w dziesiątkę, bo ludzie oglądali te reklamy, kojarząc aktora z promocją polskiej żywności i produktami z Biedronki - tłumaczy Sokół.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bebe 06-11-2013, 07:52:
Adaś to po co wchodzisz? Żeby poczuć się jak w domu?
  • Krakus 05-11-2013, 09:28:
hahaha :d Chyba w Czeczenii.... bo w Polsce to sieć zamykająca ranking..... żenująca jakość , bród smród i ubóstwo... .
  • Gilo 04-11-2013, 19:52:
Syf to syf choćby nie wiem ile kasy wydali na wizerunek.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH