Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka ma przed sobą trudne miesiące. Przełomu nie będzie w najbliższych kwartałach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-11-2014, 10:30
Biedronka ma przed sobą trudne miesiące
fot. iszubin.pl

Według Kamila Szlagi, analityka Trigon Dom Maklerski wyniki Biedronki były większym rozczarowaniem w III kw. 2014 niż w poprzednich kwartałach. Spółka ogranicza rozwój, a prognozy na kluczowy IV kw. 2014 wcale nie implikują poprawy wyników. Według eksperta trudno oczekiwać przełomu w najbliższych kwartałach.

Spadek marży oraz wyniku EBITDA Biedronki jest najwyższy od momentu gdy Biedronka zaczęła mieć problemy. Jak wyjaśnia w komentarzu Kamil Szlaga „konsensus oczekuje obecnie spadku EBITDA Jeronimo Martins o 1 proc. r./r. w całym 2014 r., ale oczekujemy dalszych obniżek konsensusu dla spółki po wynikach na ten rok oraz kolejne lata w szczególności."

„Biedronka musi zrewidować w dół dynamiki rozwoju sklepów, aby zmniejszyć kanibalizację. Wyniki Biedronki są negatywne dla Emperii oraz Eurocash. Z drugiej strony uważamy, że każdą słabość kursu Eurocash powinno się wykorzystać do zakupów ponieważ rynek oczekuje poprawy EBITDA r./r. O 3 proc. w całym 2014 i spółka nie tak dużych problemów z rozwojem formatów jak Biedronka." - komentuje analityk Trigon Dom Maklerski S.A.

Zdaniem Kamila Szlagi „po raz kolejny zarząd Jeronimo Martins uspokaja, że panuje nad sytuacją, ale wyniki sprzedaży tego nie potwierdzają i trudno oczekiwać przełomu w najbliższych kwartałach."

„Po ostatnich zmianach w zarządzie nie widać zmian w sklepach. Jak już wiele razy pisaliśmy: Biedronka ma problem z formatem i przy obecnym nasyceniu sklepów (liczba SKU) trudno wprowadzać zmiany bez zmniejszenia innych kategorii. Model biznesowy Biedronki opiera się na wysokiej rotacji małej ilości towaru w sklepie, a zmiany w kierunku ciekawszej, szerszej oferty będą trudne i długotrwałe." - pisze w komentarzu (do konferencji JM) analityk Trigon Dom Maklerski S.A.

I dodaje: „Po nasyceniu mniejszych miast, Biedronka musi zaoferować coś więcej, żeby zachęcić klientów wielkomiejskich, ale na razie brak pomysłu na taki rozwój. Konsensus stopniowo, ale systematycznie obniża swoje oczekiwania odnośnie JM i ten trend będzie zapewne kontynuowany."

Przypomnijmy, że w III kwartale 2014 r. sprzedaż like-for-like Biedronki spadła o 1,3 proc. Od początku roku sprzedaż like-for-like dyskontowej sieci zmalała łącznie o 1,2 proc.

Przychody ze sprzedaży Biedronki w ujęciu całościowym wzrosły w trzecim kwartale o 10,9 proc. względem tego samego okresu w 2013 r. Od początku roku sprzedaż sieci poprawiła się względem analogicznego okresu przed rokiem o 9,7 proc. Wyniosła ona 6,191 mld euro.

Jak tłumaczy Jeronimo Martins, na wyniki Biedronki w III kw. duży wpływ miała deflacja cen żywności, wynikająca między innymi z rosyjskiego embargo na żywność. Ceny żywności zmalały w Polsce o 1,9 proc. w trzecim kwartale, podczas gdy w II kwartale spadek ten wynosił 0,5 proc.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Żul 06-11-2014, 15:30:
Biedronka była fajnym dyskontem ale od pewnego czasu zapragnęła być Supermarketem i to jej zaszkodziło i ją pogrąży. Chyba, że zmienią politykę. J wybierałem się tam raz w tygodniu po większe zakupy al o pewnego czasu bywam tam coraz rzadziej.No bo i po co skoro obok domu mam sklep z lepszymi cenami. Żegnaj Biedroneczko...
  • bm 03-11-2014, 17:07:
Akurat Biedronka jest jedyną siecią która odprowadza podatki w Polsce, jest jednym z największych płatników wśród firm. Więc wpływy z podatków mogą być niższe. Kto się cieszy teraz z jej problemów, jutro będzie jęczał, że władza znów podnosi jakieś podatki, bo dziurę trza zatkać.
  • Buba 03-11-2014, 12:53:
nawet jakbym chciał nie potrafię współczuć tej śmiesznej sieci. Nie ukrywam, że fajnie by było jakby zaliczyli taką samą glebę jak Tesco :)

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH