REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Po 2015 r. w Polsce będzie miejsce dla kolejnych sklepów Biedronka

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 08-10-2012, 17:51
Biedronka ma zidentyfikowane większość lokalizacji pod przyszłe 1000 sklepów
Biedronka ma obecnie w Polsce 2000 placówek; fot. PTWP

Portugalski operator Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka rozwija nowy koncept sklepów, który pozwoli sieci na prowadzenie dalszej ekspansji. - Od jakiegoś czasu firma testuje model mniejszego sklepu franczyzowego, aby sprawdzić, czy jest to odpowiedź na potrzeby wsi o populacji poniżej 3 tys. mieszkańców - informuje Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Banku Espirito Santo.

REKLAMA

- Wszelkie sklepy rozwijane w ramach tego formatu osiągają wyznaczone cele, ale zdaniem przedstawicieli sieci jest jeszcze zbyt wcześnie, aby intensywnie rozwijać ten format - dodaje ekspert z Banku Espirito Santo.

Biedronka ma obecnie w Polsce 2000 placówek. W ciągu trzech latach powstanie 1000 kolejnych. - Co istotne firma ma już zidentyfikowane większość lokalizacji pod przyszłe 1000 sklepów - mówi Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Banku Espirito Santo.

Jednocześnie ekspert dodaje, że około 50 proc. nowych obiektów powstanie w dużych miastach. - W największych aglomeracjach miejskich nasycenie sklepami Biedronki jest niewielkie, co według władz Biedronki, daje duże możliwości rozwoju. Co istotne wyższe czynsze, które Biedronka będzie musiała płacić za wynajem powierzchni w dużych miastach, zostaną zrównoważone przez wyższą sprzedaż w tych punktach - tłumaczy Filipe Rosa.

Biedronka spodziewa się, że po 2015 roku na polskim rynku nadal będzie miejsce na rozwój sieci sklepów, gdyż udział kanału nowoczesnego w sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi 55 proc. względem 70-80 proc. w Europie Zachodniej. Dodatkowo Jeronimo Martins podkreśla, że 36 proc. polskich konsumentów nie ma Biedronki w swojej okolicy.

Obecnie należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins sieć Biedronka ma w Polsce 2000 sklepów.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konsument 08-10-2012, 20:00:
zgadzam się z ra! leci otumaniony lud do biedronki bo tam najtaniej i jakie dobre?! jak ktoś "siedzi " w handlu choć trochę i czyta etykiety i wagę - i jest choć trochę bystry to wie że nic za darmo dziś nie ma.
a duże firmy które produkują dla "biedy" mają oddzielne linie produkcyjne np. sokołów.
np. proszę smarowny ser żółty podróba hohland ciągnie się jak guma a w zwykłych delikatesach jak kupisz to normalnie się smaruje!- I TO JEST TO SAMO??
  • radziu 08-10-2012, 13:54:
Powstanie coś jak żabka, w sumie na wsiach gdzie nie ma jakiegoś sklepu tylko przydomowe, może być dobry taki sklepik. Sam bym wziął coś takiego we franczyzne, jedyny minus brak sprzedaży na krechę
  • ra 08-10-2012, 13:25:
Czyli 36% narodu jeszcze zdrowo się odżywia :)

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH