REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polska Izba Handlu chce, by UOKiK i Komisja Etyki Reklamy prześwietliły reklamy Biedronki

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2014, 11:51

Polska Izba Handlu (PIH) wysłała do Komisji Etyki Reklamy i UOKiK-u pisma w dotyczące kampanii reklamowej sklepów Biedronka „Swoje chwalimy. Najlepsze polskie produkty znajdziecie w Biedronce". PIH chce zbadania zgodności z prawem tych reklam, bo mogą one wprowadzać konsumentów w błąd.

REKLAMA

- Uczestniczący w niej przedstawiciele producentów, sugerują w swoich wypowiedziach, że produkty wytwarzane przez ich firmy dostępne w wymienionej sieci mają lepszą jakość niż w innych sieciach, np. przykładowy cytat: „nie znam odbiorcy, który stawiałby wyższe wymagania dla swoich produktów jak Biedronka". Może to nasuwać wniosek, iż produkty dostępne u innych odbiorców (w innych sieciach) są gorszej jakości - mówi prezes Polskiej Izby Handlu Waldemar Nowakowski.

- Kolejna dyskusyjna wypowiedź producenta padająca w spocie reklamowym: „To chyba sieć sklepów, która ma najwyższe wymagania jakościowe na rynku (...) jeżeli konsument weźmie to jabłko z półki to wie, że to jabłko jest na pewno zdrowe i pewne" - dodaje.

I podkreśla, że kampania ta może u przeciętnego konsumenta wywołać przekonanie, że taki sam towar w Biedronce, jest lepszej jakości lub świeższy niż ten sam asortyment w innym sklepie.

- Nasuwają się zatem pytania czy nie jest to reklama nieuczciwa, albo czy sieć nie stosuje w relacjach z producentami niejednolitych warunki umów, stwarzając przedsiębiorcom różne warunki konkurencji ? Pierwszy przypadek stanowiłby naruszenie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, drugi byłby naruszeniem ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - oceniają eksperci Polskiej Izby Handlu.

- Liczymy na szczegółową analizę treści przekazywanych przez wspomnianą kampanię i potępienie praktyk, które wprowadzają konsumentów w błąd i godzą w dobre imię innych podmiotów detalicznych działających na polskim rynku - podsumowuje Nowakowski.

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mike 25-03-2014, 08:20:
Kupiłem ostatnio jakiś baton w biedronce. Połowę wyrzuciłem , taka to jakość....
  • cyryl 24-03-2014, 09:43:
Czy te produkty rzeczywiście takie polskie? czy tylko ładnie ubrane w polskie brandy i znaki towarowe????
  • querelle 24-03-2014, 01:19:
Nie chciałbym nikogo obrazić ale dla mnie prezesi firm dostarczających swoje produkty do biedronki zrobili z siebie najzwyklejsze szmaty. Skoro biedronka to taki super odbiorca to z pólek normalnych sklepów powinny zniknąć produkty spomleku, sokołowa i bakalandu. Panowie prezesi miejcie choć odrobine szacunku dla siebie.

Zobacz wszystkie komentarze (10)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH