Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka: Na koniec 2016 r. minimum 3.200 sklepów

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-02-2014, 14:26
Biedronka: Na koniec 2016 r. minimum 3.200 sklepów
Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka fot. zelaznastudio.pl

Sieć dyskontów Biedronka jest optymistycznie nastawiona co do realizacji celów na kolejne lata i nie przewiduje spadków sprzedaży - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. Ujawnia, że na koniec 2016 roku sieć ma liczyć minimum 3.200 placówek i będzie otwieranych więcej małych formatów w dużych aglomeracjach, a w małych miejscowościach więcej sklepów franczyzowych.

- Rok 2013 był trudny dla wszystkich, nie tylko dla gospodarki, ale dla całego handlu i na tym tle nasze wyniki wypadają dobrze. Dlatego jesteśmy pozytywnie nastawieni do naszych celów i nie przewidujemy spadków - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.

Jeronimo Martins Polska planuje również zwiększenie obecności sklepów Biedronka w dużych aglomeracjach i uruchamianie małych formatów, zaś w mniejszych miejscowościach będzie rozwijać sieć sklepów franczyzowych.

- W tym roku otworzymy ok. 300 placówek i w tym zawierają się też plany otwierania mniejszych jednostek. Do końca 2016 roku chcemy mieć minimum 3.200 sklepów, ale na razie trudno nam określić ile w tym będzie małych sklepów - mówi Suchański.

- Jeśli chodzi o duże aglomeracje, takie powyżej 300 tys. mieszkańców, to mamy swoje analizy mówiące o tym, że brakuje metrów kwadratowych na jednego mieszkańca, ale też że nie ma miejsca na większe sklepy, stąd planujemy otwierać mniejsze sklepy - dodaje.

- Mamy obecnie 36 sklepów franczyzowych w mniejszych miejscowościach i na ten moment format franczyzy się sprawdza. Stwierdziliśmy, że najlepszą formą współpracy z lokalnymi społecznościami w miasteczkach 2-2,5 tys. mieszkańców są sklepy franczyzowe. Rozwijamy też format małych sklepów o powierzchni ok. 200 m. kw. w większych aglomeracjach np. na dworcach - mówi również.

Biedronka zanotowała w 2013 roku wzrost sprzedaży netto o 15 proc. do ok. 32 miliardów złotych. Sprzedaż LFL (porównywalna) sieci wzrosła o 4,2 proc.
W 2014 roku Grupa Jerónimo Martins planuje inwestycje rzędu 600 - 800 mln euro, zaś nakłady inwestycyjne w sieć sklepów Biedronka w Polsce wyniosą ok. 2,1 mld złotych.

W 2013 roku nakłady inwestycyjne Grupy w Polsce wyniosły 1,7 mld złotych, co stanowiło 74 proc. całości inwestycji Grupy.

Sieć Biedronka zapowiadała wcześniej plany rozwoju zakładające otwarcie 3.000 placówek do końca 2015 roku.

Obecnie sieć liczy ponad 2.400 placówek w ponad 930 lokalizacjach, a w roku 2014 planowane jest uruchomienie ok. 300 kolejnych. Biedronka ma obecnie w Polsce 14 centrów dystrybucyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.