REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka najbardziej intensywny okres reklamowy ma już za sobą

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PJ
  • Data: 04-08-2015, 13:48
Biedronka najbardziej intensywny okres reklamowy ma już za sobą
Sklep sieci Biedronka (fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl)

Wydatki reklamowe sieci Biedronka w pierwszej połowie 2015 r. wyniosły 85,68 mln zł, a więc minimalnie mniej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (86,45 mln zł). Świadczy to o tym, że sieć należąca do Jeronimo Martins najbardziej intensywny okres reklamowy ma już za sobą. Przypadł on na drugą połowę 2014 r., kiedy wydatki Biedronki na reklamę wzrosły o blisko 60 proc. w porównaniu z takim samym okresem roku wcześniejszego, osiągając poziom 116,4 mln zł - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

REKLAMA

Łatwo zauważyć, że najwyższe wydatki na reklamę zbiegły się w czasie z implementacją nowej strategii asortymentowej przez Biedronkę. Na jesieni 2014 r. dyskontowa sieć mocno poszerzyła swoje portfolio o produkty brandowe i wyroby premium, aby odwrócić spadki sprzedaży LfL (co udało się osiągnąć). Rozbudowano m.in. kategorie dań gotowych, przetworów mięsnych, w tym wędlin pakowanych, przetworów mleczarskich, słodyczy, a także kosmetyków i produktów higienicznych. Informację o poszerzeniu asortymentu i nowych promocjach należało skutecznie zakomunikować klientom Biedronki - stałym i potencjalnym - w związku z czym wydatki na reklamę znacznie wzrosły.

Telewizyjne i radiowe spoty Biedronki emitowane były najczęściej właśnie w drugiej połowie 2014 r. Łącznie trwały one wówczas 279 godzin, wobec 190 godzin w drugiej połowie 2013 r., 218 godzin w pierwszej połowie 2014 r. i 220 godzin podczas pierwszych sześciu miesięcy roku 2015.

- Nie licząc własnych mediów, czyli magazynu "Kropka TV", na reklamy prasowe Biedronki w okresie 2013-2015 najczęściej można było trafić na łamach dziennika "Fakt". Na falach eteru, sieć zdecydowanie postawiła na media lokalne i regionalne. W podsumowaniach trafiamy najczęściej na oddziały radia RMF i Radia Złote Przeboje. Wśród stacji ogólnopolskich, spoty emitowano najczęściej na antenie radia RMF. W badanym okresie widzowie telewizji na spoty "Biedronki" mieli największe szanse trafić oglądając kanały telewizji publicznej oraz stację TV4 - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Łukasz Jadaś z Instytutu Monitorowania Mediów.

W najbardziej intensywnym okresie reklamowym (druga połowa 2014 r.) Biedronka wykupiła siedem reklam w "Gazecie Wyborczej" i "Newsweeku", sześć w "Fakcie" oraz pięć w "Super Expressie". We własnym medium, czyli magazynie "Kropka TV", reklama portugalskiej sieci pojawiła się aż 125 razy. Dla porównania, w pierwszej połowie 2015 r. materiały promocyjne Biedronki poza "Kropką TV" pojawiły się jedynie w "Magazynie Wino" (wydania specjalne: Portugalia i Francja), łącznie pięciokrotnie.

Jeśli chodzi o reklamę w telewizji, w drugim półroczu 2014 r. Biedronka najczęściej pojawiała się w Telewizji Silesia, Orange Sport, TV4, TVP1 i Polsacie. W pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. z czołowej piątki wypadły Telewizja Silesia i TVP1, a ich miejsce zajęły TVN7 i TV Puls. Najwięcej reklam Biedronki w pierwszej połowie bieżącego roku wyemitowano w Orange Sport i w TV4. Mimo to, materiały promocyjne dyskontowej sieci w tych dwóch kanałach pojawiały się około trzykrotnie rzadziej, niż w drugiej połowie 2014 r.

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów, w pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. względem drugiego półrocza 2014 r. wzrosła liczba emisji reklam Biedronki w radiach, na antenie których sieć Jeronimo Martins reklamuje się najczęściej. Przykładowo, od stycznia do końca czerwca 2015 r. Biedronka reklamowała się na antenie Radia RMF FM 716 razy, podczas gdy w drugiej części ubiegłego roku jej reklamy pojawiały się w tym radiu 392 razy.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sdasdsfs 15-08-2015, 16:51:
Każda portugalska (zwolniona z podatków) BIEDRONKA to zamykanych kilka polskich spożywczaków, warzywniaków, sklepów ze wszystkim, tzw małych marketów prowadzonych rodzinnie. Sam znam takie przypadki zamknięć, O innych opowiadają znajomi więc to prawda. Prosto obliczyć iż 3000 portugalskich biedronek podszywających się za polskie sklepy to zamkniętych 9000 - 15000 polskich sklepów i sklepików rozmaitej wielkości. Niektóre w pobliżu, inne dalej ale pośrednio, poprzez to iż obecnie prawie każdy jest zmotoryzowany. Tak więc jeżeli każdy sklepik zatrudniał włascicieli a więc przeważnie rodzinę oraz jedną lub dwie osoby dodatkowo, tak więc przez portugalskie biedronki straciło pracę w Polsce 27000 - 45000 polaków. Ile rodzin polskich to dotyczy ile rodzin dzieci przez to ucierpiało i ucierpi, to już większe liczby. Tak więc portugalska biedronka a raczej ich tysiące w Polsce to jak wirus. Może w Portugalii, lub w Niemczech, lub w Anglii otworzymy po kilka tysięcy polskich marketów? Wyśmieją Polaków, ani jednego marketu się nie otworzy...

Nie wspominam już tutaj iż w Biedronce poprzez globalizację centrali spedycyjnej na całą Polskę nawet chleb jest nafaszerowany chemią a spożywanie takich produktów może spowodować rozmaite problemy i dolegliwości.
  • Bożena 05-08-2015, 15:51:
Mam podobne zdanie na temat Biedronki, zdecydowanie przereklamowana, droga.
  • Marek 05-08-2015, 09:44:
zgadzam się z przedmówcą że produkty są drogie i nie ma sensu ich tam kupować. Tanio może było kiedyś. Najbardziej widać to na wędlinach w plastrach gdzie ceny za 1 kg bywają horrendalne więc lepiej pójść do supermarketu albo zwykłego sklepu i kupić na wagę. Ale reklamą tłuką do głów tępemu narodowi że jest tanio i ludzie tam chodzą.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH