Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka nie będzie płacić państwu za foliówki?

Władze sieci Biedronka dokładnie przestudiowały nowe prawo o opłacie za foliowe torebki i znalazły sposób na jego obejście. Foliówki z dyskontu będą grubsze, a cały zysk zostanie w kasie firmy- sugeruje Wirtualna Polska.

Biedronka nie będzie płacić państwu za foliówki?
fot. shutterstock

Od 1 stycznia 2018 r. w sklepach nie będzie już darmowych torebek foliowych, poza tzw. zrywkami używanymi do pakowania owoców, warzyw i pieczywa - to założenie nowelizacji prawa, wprowadzającej tzw. opłatę recyklingową. Sprzedawcy będą musieli odprowadzać do kasy państwa 25 gr. W przepisach zapisano, że opłata recyklingowa obejmuje reklamówki o najczęściej spotykanej grubości od 15 do 50 mikrometrów. 

Jak twierdzi Wirtualna Polska, aby ominąć opłatę, Biedronka wprowadza foliówki o grubości 52 mikrometrów, które zastąpią dotychczasowe cieńsze w cenie 8 gr.

Opłatę recyklingową będzie odprowadzał Lidl. Drugi z dyskontów podnosi w związku z tym ceny dwóch z sześciu toreb. Foliówka zwana przez sieć "eko" będzie kosztować 33 gr, a nie jak dotychczas 8 gr.

Całość na wp.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    foliówki RSS ALERT    /    torby foliowe RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    opłata recyklingowa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • www.torby-reklamowki.pl 2018-04-06 21:00:44
    Ustawa o płatnych reklamówkach w sklepach zbiera żniwo. W wielu sklepach zniknęły na dobre. To sposób na szybką naukę nas ekologii czy może ekonomia w pigułce? Jedno jest pewne. Zawsze można znaleźć wyjście z sytuacji. I zarobić. Nie lubimy wydawać pieniędzy, ale lubimy robić zakupy. Niektórzy z nas lubili też torby foliowe. W wielu sklepach były one darmowe albo kosztowały grosze. Od nowego roku nie jest już tak kolorowo. Z wielu sklepów foliówki zniknęły. Ustawa, która weszła w życie z nowym rokiem, wprowadza do sklepów tylko płatne torby. Nie wygania ich na stałe. Skąd więc takie zamieszanie? — Poszłam na zakupy do Biedronki. Torby zawsze leżały pod kasami. Teraz ich nie ma. Usłyszałam, że sklep wycofuje wszystkie torby foliowe — opowiada Anna Kowal z Olsztyna. — Akurat nie miałam żadnej torby ze sobą, a musiałam w czymś wynieść zakupy. Zresztą inni klienci też byli zakłopotani. Mieli pełne kosze zakupów i nie mogli ich zapakować. Można było kupić jedynie droższe torby z grubego tworzywa. Okazało się, że nie tylko w Biedronce brakuje reklamówek. Zniknęły z wielu sklepów — nie ma ich już w sieci Piotr i Paweł, Społem, w niektórych sklepach Auchan i Carrefour. Czyżby w tak drastyczny sposób sklepy uczyły nas ekologii? W sumie o to chodzi w ustawie. Mamy ograniczyć foliówki, bo używamy ich 11 mld sztuk rocznie. Na głowę wychodzi od 250 do 300 sztuk. A jedna taka torba rozkłada się nawet 400 lat. Natomiast w naszych rękach jej

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.164.198.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.