Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka nie ma zbyt wiele miejsca do poprawy sprzedaży LfL

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 16-02-2015, 11:57
Biedronka nie ma zbyt wiele miejsca do poprawy sprzedaży LfL
Maria Mickiewicz, analityk Banku Espirito Santo

- Nowa strategia Biedronki zakłada przede wszystkim znaczne spowolnienie tempa otwarć nowych sklepów (do około stu rocznie przez najbliższe trzy lata) oraz poszerzenie i uatrakcyjnienie asortymentu oferowanych produktów dla klienta, celem wsparcia sprzedaży na porównywalnej bazie sklepów (LFL). W naszej ocenie spółka podejmuje właściwe kroki, ale na efekty tych decyzji trzeba będzie dopiero poczekać. Zwracamy uwagę, że już obecnie Biedronka generuje najwyższą na rynku sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sklepu, zatem miejsce do dalszej poprawy LFL może być ograniczone - komentuje dla portalu dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk BESI.

- Biorąc to pod uwagę, zarówno my jak i szeroki rynek podchodzi do niektórych celów spółki dość konserwatywnie. W naszych prognozach wyników zakładamy średni wzrost sprzedaży porównywalnej w Biedronce o około 2 proc. rocznie w ciągu najbliższych trzech lat, podczas gdy cele spółki są ponad trzykrotnie wyższe. Powodem naszego bardziej konserwatywnego podejścia, a zarazem jednymi z kluczowych ryzyk pozostają deflacja i konkurencyjne otoczenie rynkowe. Jeśli chodzi o zmniejszenie liczby nowych otwarć, już wcześniej wskazywaliśmy na rosnące ryzyko kanibalizacji wewnątrz sieci Biedronka przy tak szybkim tempie wzrostu, zatem decyzja o spowolnieniu tempa ekspansji powinna pozytywnie wpłynąć na oczekiwania odnośnie marż w przyszłości - dodaje Maria Mickiewicz.

- Informacja o planowanej redukcji zatrudnienia o 130 osób w dziale ekspansji wydaje się być następstwem listopadowych zmian w strategii spółki. Zważywszy, że obecnie Biedronka zatrudnia około 55 tysięcy pracowników, zapowiedziane zwolnienia nie powinny znacząco wpłynąć na zmianę bazy kosztów osobowych w grupie, a zatem z punktu widzenia wyceny spółki jest to informacja neutralna - wyjaśnia analityk.

Jak zaznacza rozmówczyni www.dlahandlu.pl, inwestorzy pozytywnie przyjęli informacje o rewizji strategii Biedronki przedstawione w listopadzie ubiegłego roku, a kurs akcji spółki Jeronimo Martins mocno odbił od dołków z początku listopada.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ewa Miarkowska 28-02-2015, 16:25:
A mogliby to poprawić, gdyby jak większość firm wyrazili chęć przystapienia do unijnego programu e-fakturomat.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH