REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka nie zwalnia tempa inwestycji

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 17-01-2009, 09:21

150 nowych sklepów i inwestycje do 250 mln euro to plan największej firmy handlowej w Polsce - pisze Rzeczpospolita.

REKLAMA

- Takie są plany, one zostaną zrealizowane, o ile nie pojawią się żadne nagłe okoliczności. Kontynuujemy rozwój w Polsce - mówi Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela Biedronki. Firma podała wczoraj, że jej przychody w 2008 r. wzrosły o 37,2 proc., do 12,3 mld zł. Potwierdziły się informacje „Rz" o wejściu firmy na rynek telekomunikacyjny.

Właśnie rusza kampania usługi tuBiedronka przygotowanej we współpracy z PTC (Era). Pod nazwą tuBiedronka będą sprzedawane startery (za 7,99 zł) oraz telefony komórkowe. Koszt minuty połączenia wyniesie 33 grosze, tylko do sieci Play klienci zapłacą 68 groszy.

Sieć na koniec ub.r. miała 1359 sklepów i zatrudniała ponad 27 tys. osób. W tym roku planuje otwarcie 150 sklepów, a łączne inwestycje mają wynieść 250 mln euro (2/3 budżetu Jeronimo Martins).

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dyskonter 17-01-2009, 18:13:
Ciekawe, czy Ci wszyscy nieświadomi klienci dyskontów, głównie starsze osoby zdają sobie sprawę, że pieniądze z ich portfela poprzez dyskonty zasilają gospodarkę Niemiec i Portugalii, a właściciele pławią się w luksusach. Po zakupach w dyskoncie taka babcia daje wykład wnuczkowi jaki to ma być grzeczny, chodzić do kościoła i wpaja mu wartości anty-unijne ii patriotyzm... popijając w trakcie rozmowy herbatę z logo dyskontu : D
  • dyskonter 17-01-2009, 17:57:
Większość osób z branży wie, że dostawcy faworyzują dyskonty, daleko nie trzeba szukać, specjalne gramatury produktów znanych marek w Biedronce to nie przypadek: Coca Cola 1,75L, Frito Lays (chipsy lays), Bonduelle dodatkowo posunął się do tego, że na swoim markowym opakowaniu umieścił „stonkę”. Jak to się ma do cenników 100 stosowanych na rynku detalicznym wobec pozostałych odbiorców na produkty z listy dystrybucyjnej? Już nie wspomnę co robią inni: Kamis dał Biedronce najlepsze warunki na rynku, dodatkowo zdjął gacie robiąc markę własną przypraw (dziwny zbieg adresu firmy Twoje Przyprawy z adresem firmy Kamis??). Takich przykładów można mnożyć, w Lidlu jest podobnie.
Dostawcy tłumaczą się niskimi marżami dyskontów, ale wyniki finansowe dyskonterów mówią co innego.
Tesco idzie na wojnę, dostawców wprost nazwali „prostytutkami”. Życzę powodzenia firmą które stosują taką politykę na rozmowach odnośnie wprowadzania nowego asortymentu. Kilku już usłyszało żeby swoje produkty z gamy „premium” zaoferowało dyskontom. Ciekaw jestem z jakim powodzeniem będą się tam sprzedawały np. dania gotowe HJ Hainz pod marką „Pudliszki” po 7,00zł na półce jeżeli HJ Hainz robi Biedronce markę własną za 2,98zł na półce. Oczywiście, gdyby jednak miał wprowadzić te dania gotowe to zdjąłby gacie do kostek i w biedzie te danie kosztowałyby 4,00zł

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH