Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka ogranicza rozwój. To szansa dla innych sieci

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2015, 17:47
Biedronka ogranicza rozwój. To szansa dla innych sieci

- Wojna o nieruchomości mocno osłabła, a być może nawet się skończyła. Do tej pory Biedronka była w stanie wygrać licytację o praktycznie każdą lokalizację. Zweryfikowała jednak swoje plany rozwoju. Obecnie otwieranie kolejnych sklepów nie jest dla władz sieci najważniejsze. Kluczowa jest efektywność sklepów i sieci, które już funkcjonują - komentuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.

Duża skala biznesu Biedronki - mniej inwestycji w powierzchnie

Biedronka zmienia strategię. Ze względu na skalę prowadzonego biznesu nie musi w tak znaczący sposób stawiać na dalszy gwałtowny rozwój powierzchni handlowych. W przekonaniu Kamila Szlagi sieć należąca do Jeronimo Martins zyska dużo więcej, gdy uda się jej poprawić wyniki sprzedaży. Kierownictwo Biedronki zdaje sobie sprawę ze zmieniającej się sytuacji, jednak nadal nie ma gotowych pomysłów na rozwój.

- Format małej Biedronki, czy mniejszych sklepów franczyzowych jest niedopracowany, albo go w ogóle nie ma. Na razie jest to zawieszone. Do niedawna nie tylko inwestorzy finansowi, ale cały rynek myślał, że Biedronka przez najbliższe kilka lat będzie się dalej dynamicznie rozwijać w obecnym formacie sklepów. W 2014 roku okazało się, że jednak tak nie będzie - wyjaśnia Szlaga.

Obecnie przewidywany jest selektywny i ograniczony rozwój powierzchni handlowej w Biedronce. Jak informował portalspozywczy.pl. W latach 2015-17 sieć planuje otworzyć w obecnym formacie (600-950 mkw.) co najmniej 300 nowych sklepów i zainwestować w tym okresie 700-800 mln euro.Tym samym nacisk w strukturach organizacyjnych będzie położony na zmiany w istniejących sklepach, ekspozycję towaru, poprawę logistyki, a nie otwieranie nowych placówek.

- Do tej pory dział rozwoju w Biedronce był bardzo duży, działał niezwykle sprawnie i przez wiele lat był w stanie osiągać znaczne dynamiki wzrostu - pod tym względem dotychczasowe korzyści spadną - stwierdza.

Jest to dobra informacja dla pozostałych sieci handlowych, które chcą się rozwijać w mniejszej skali, za plecami liderów rynkowych. - Będzie im trochę łatwiej, gdyż nie będą musiały na taką skale jak dotychczas konkurować o lokalizacje z Biedronką. To pozwoli niektórym sieciom na przyspieszenie rozwoju - przewiduje Szlaga.

Nasycenie rynku wzrasta. Konieczne zmiany

- Rynek jest już mocno nasycony. Nie ma znacznej ilości nieruchomości, które można by w tani sposób przejąć. Będą możliwe raczej selektywne otwarcia, choć jest to na pewno trudny proces. Obecny rok jest dobrym momentem na głębsze zmiany w sieciach handlowych - przekonuje analityk.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Fill 29-03-2015, 14:33:
Biedronka się "przegrzała", brak spójnej strategi, wprowadzają co chwile nowe produkty tylko na chwilę, drażnią poważnie tym klientów którzy dalej chcieli by takie produkty kupować, logistyka też nawala, coraz częstsze braki asortymentu, kolejny poważny błąd to łączenie kilku smaków produktu w jeden karton, jeden rodzaj wyprzedany, pozostałe leżą i stan jest. Piekarnie?! Porażka, po 1-2 chleby na sklepie. Oj szukajcie nowego dyrektora sprzedaży.
  • tomas 11-03-2015, 21:13:
Biedronka i ich poczatki a dzien dzisiejszy to calkiem inne sklepy.
Pamietam poczatki produkty byly swietne a teraz niby nowa receptura a produkty coraz gorsze a ceny ida w gore
  • Polka 11-03-2015, 10:11:
Produkty w biedronce to asortyment coraz gorszy i uszczuplony ,a szkoda bo wtedy kompleksowe zakupy można by było robić tam, brak znanych marek dobrych produktów sprawia że do biedronki nie jeżdżę już, majonez, ketchup, przyprawa do zup i jarzynka jednomarkowa rozłożyły mnie na łopatki .Za cienki asortyment - a było lepiej , co najgorsze to co szybko schodzi nie jest zamawiane w większych ilościach a na półkach tylko to co zostaje -przykład strucli z serem nie uświadczysz a z owocami leży i leży, i tak można przytaczać przykłady...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH