Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka pójdzie śladami Tesco i Carrefour. Stawia na centra miast

  • Autor: Onet.pl za Bloomberg News
  • Data: 16-11-2014, 12:06
Biedronka pójdzie śladami Tesco i Carrefour. Stawia na centra miast
Zdaniem analityków, Biedronka musi otwierać mniejsze sklepy w centach miast

Jeronimo Martins musi zmienić model działania w Polsce, żeby dotrzymać kroku zmianom ekonomiczno-społecznym w naszym kraju - uważają przedstawiciele firmy. - Polska jest teraz bardziej zurbanizowana i taka też staje się Biedronka. A miejscy klienci wymagają rozszerzonej oferty - mówi Pedro Pereira da Silva, cytowany przez Onet za Bloomberg News.

Jak zapowiada szef Biedronki w Polsce, około 80 proc. z 300 nowych sklepów, jakie sieć zamierza otworzyć do 2017 roku, będzie się mieściło w centrach miast. Przeniesienie części działalności do małych sklepów położonych w centralnych punktach miast ma umożliwić Biedronce zrekompensowanie skutków pierwszej w Polsce fali deflacji od początku lat 80. ubiegłego wieku.

Jose Rito, analityk Banco BPI w Portugalii tłumaczy, że Biedronka chce mieć pewność, iż posiada odpowiednie sklepy dla centrów miast. Jego zdaniem, stary superdyskontowy format nie sprawdzi się w śródmieściach, gdzie klienci są bardziej wymagający. - Biedronka, jeśli chce odnieść sukces, musi otworzyć mniejsze sklepy z większą ofertą produktów i usług - tłumaczy analityk, cytowany przez Onet za Bloomberg News.

Wygląda na to, że Biedronka planuje iść drogą wyznaczoną przez dużych międzynarodowych graczy, takich jak Tesco czy Carrefour. Te dwie sieci w pierwszej kolejności otwierały hipermarkety, ale następnie rozszerzyły ofertę o mniejsze sklepy w centrach miast - podkreśla Jakub Krawczyk, analityk Raiffeisen Centrobank w Wiedniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gość 18-11-2014, 10:08:
Co jeszcze musi zrobić Biedronka żeby odnieść sukces ? Musi przestać wycofywać produkty ze sprzedaży które trafiają do sklepu na około tydzień a potem ślad po nich ginie. W ten sposób tracą tylko klientów szybko pozbawiając ich możliwości nabycia produktów których zdążyli już polubić. Już wiele dobrych produktów tam przepadło. Co to za bezsens!!
  • gość 18-11-2014, 10:07:
Co jeszcze musi zrobić Biedronka żeby odnieść sukces ? Musi przestać wycofywać produkty ze sprzedaży które trafiają do sklepu na około tydzień a potem ślad po nich ginie. W ten sposób tracą tylko klientów szybko pozbawiając ich możliwości nabycia produktów których zdążyli już polubić. Już kilka dobrych produktów tam przepadło. Co to za bezsens!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH