REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka pokaże mocną poprawę efektywności sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-05-2015, 12:45
Biedronka pokaże mocną poprawę efektywności sprzedaży
Biedronka, fot. Jeronimo Martins

Analitycy Domu Maklerskiego mBanku prognozują, że modernizacja sklepów, zwiększenie oferty produktowej, mniejsza presja ze strony deflacji cen żywności i pozytywny wpływ spadku kursu euro/złoty powinny przełożyć się na wzrost przychodów w sieci Biedronka. Jednocześnie oceniają, że brak jest perspektyw powrotu do wysokiej dynamiki poprawy wyników spółki Jeronimo Martins w krótkim terminie.

REKLAMA

Zdaniem analityków Domu Maklerskiego mBanku po wzroście ceny akcji Jeronimo Martins o 40 proc. YTD (ang. Year-To-Date), spółka jest wyceniona z 41 proc. premią do grupy porównawczej na EV/EBITDA 2015 r. oraz 20 proc. premią na P/E 2015 r.

Według analityków, tak wysoka kapitalizacja JM nie znajduje uzasadnienia ze względu trzy trzy kwestie. Po pierwsze ograniczenie tempa rozwoju sieci Biedronka do 4,7 proc. 2014-17P CAGR (vs. 11,9 proc. 2010-14 CAGR). Po drugie oczekiwane obniżenie rentowności EBITDA sieci Biedronka do odpowiednio 6,6 proc. oraz 6,7 proc. w latach 2015/16 (vs. 7,8 proc./6,8 proc. w latach 2013/14). I po trzecie presji na wynik EBITDA z tytułu rozwijania sieci Hebe oraz Ara. Wszystkie te czynniki powinny przełożyć się na niższą dynamikę wzrostu EBITDA (7,9 proc. 2014-17P CAGR vs. 15,7 proc. 2010-13 CAGR).

Biorąc pod uwagę zmniejszenie tempa poprawy wyników JM oraz brak perspektyw powrotu do wysokiej dynamiki w krótkim terminie, analitycy DM mBanku uważają, że obecna wycena spółki nie jest uzasadniona. Rozpoczynamy wydawanie rekomendacji dla JM z zaleceniem inwestycyjnym redukcji oraz ceną docelową 10,70 EUR/akcję (8,4 proc. potencjał spadku).

Powrót do wysokich wzrostów wyników możliwy po roku 2017. Jeronimo Martins ograniczyło plany dotyczące rozwoju sieci Biedronka, jednocześnie stawiając na rozwój sieci drogerii Hebe w Polsce oraz dyskontów Ara w Kolumbii.

Według analityków DM mBanku pływ obydwu biznesów na wyniki spółki można rozpatrywać w perspektywie średnio i długoterminowej. W latach 2015-17 oczekują oni negatywnej presji na wynik EBITDA grupy z tytułu nowych biznesów na średniorocznym poziomie 56 mln euro. Wydatki na rozwój Hebe oraz Ara będą jednym z czynników wpływających na spadek dynamiki zysku netto z 33,9 proc. 2010-13 CAGR do 14,4 proc. 2014-17P CAGR.

Eksperci prognozują, że modernizacja sklepów, zwiększenie oferty produktowej, mniejsza presja ze strony deflacji cen żywności (od drugiej połowy 2015 r.) i pozytywny wpływ spadku kursu euro/złoty powinny przełożyć się na 8,5-proc. (2014-17P CAGR) wzrost przychodów w sieci Biedronka (vs. 17 proc. 2010-13 CAGR). Pozwoli to spółce zbliżyć się do celu strategicznego 11 mld euro w 2017 r. z przychodami na poziomie 10,78 mld euro.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH