REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka pracuje nad optymalizacją swojego asortymentu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2014, 14:39
Biedronka pracuje nad optymalizacją swojego asortymentu
Jedno z nowych rozwiązań testowanych obecnie przez Biedronkę: stanowisko mięsne z obsługą

Jeronimo Martins zamierza wzmocnić swoją pozycję w asortymencie zarówno tradycyjnym, jak również w kategoriach mniejszych, rozwojowych, w przypadku których cały czas istnieje spore pole do wzrostu. Znaczna część klientów Biedronki nie kupuje takich produktów jak mięso, wędliny, chleb, owoce oraz warzywa, przez co sieć jest zmuszona do poszerzenia asortymentu oraz poprawy ekspozycji (m.in. mniej palet, więcej półek sklepowych i displayów) - komentują ogłoszone w minionym tygodniu plany inwestycyjne Jeronimo Martins analitycy Banco Espirito Santo de Investimento.

REKLAMA

Jeronimo Martins spodziewa się wzrostu standardowego asortymentu o 30-40 proc. Równocześnie w Biedronce dojdzie do redukcji o 30 proc. produktów in-outowych, w większości w kategorii non-food, która, zdaniem Jeronimo Martins, jest mocno wymagająca pod względem logistyki i zarządzania niesprzedanymi towarami. Portugalska firma chce ograniczyć asortyment in-outowy do produktów sezonowych oraz kampanii tematycznych (kategoria food).

Właściciel Biedronki w najbliższym czasie stanie przed wyzwaniem zmodyfikowania asortymentu w taki sposób, aby odpowiadał on zarówno klientom wielkomiejskim, jak i klientom mieszkającym w terenach wiejskich. Liczba SKU w Biedronce ma wzrosnąć z tego względu o 25 proc.

Analitycy Banco Espirito Santo odwiedzili kilka sklepów, w których Biedronka prowadzi testy nowych rozwiązań, w tym poszerzonego asortymentu (1350 SKU) w kategoriach mięsa, wędlin, produktów gotowych do spożycia, nabiału, kosmetyków i wina.

"Sklepy wyglądają ładniej i sądzimy, że jest to krok w dobrym kierunku. Mimo to, nie jesteśmy pewni, czy te zmiany doprowadzą do tak dużego wzrostu przeciętnego koszyka, jak wynika z zapowiedzi Jeronimo Martins. Dla przykładu, sieć Mercadona (portugalski dyskont - dop. red.) w latach 2013-2014 wprowadziła podobne zmiany, poszerzając swoją ofertę produktów świeżych oraz obsługę klienta, jednak jak wynika z danych panelu Kantar, wpływ tych zmian na sprzedaż LfL sieci jak dotąd był wyciszony" - komentują analitycy Espirito Santo.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lada 17-11-2014, 19:31:
a ja myślałem, że to robi każda sieć, a nie tylko Biedronka. Ale jak widzę, to tylko oni są najbardziej optymalizowani ;-)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH