Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka rośnie. Nowa strategia przynosi efekty?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / PAP
  • Data: 30-04-2015, 09:41
Biedronka rośnie. Nowa strategia przynosi efekty?
Sklep sieci Biedronka; fot. Biedronka

Sprzedaż porównywalna sieci Biedronka, wyrażona w złotych, w pierwszym kwartale wzrosła o 2,9 proc. uwzględniając deflację koszyka na poziomie 3,8 proc. - podał właściciel polskiej spółki, Jeronimo Martins, w komunikacie. Pozytywny wynik, to m.in. efekt nowej strategii asortymentowej, którą sieć realizuje od jesieni 2014 r., wzbogacając ofertę o produkty brandowe i wyroby premium.

W raporcie podano, że sprzedaż Biedronki wyrażona w euro wzrosła o 11,2 proc. do 2,17 mld euro. Sprzedaż w złotych wzrosła o 11,4 proc.

Na koniec marca sieć liczyła 2639 sklepów. W okresie od stycznia do marca sieć powiększyła się o 52 lokalizacje netto - otwarto bowiem 58 nowych Biedronek, zamykając jednocześnie 6 istniejących sklepów. To oznacza, że operator rozwija sieć sklepów szybciej niż zapowiadał kilka miesięcy temu. Firma Jeronimo Martins informowała wtedy, że planuje uruchomić nie 300 (jak zakładała strategia do 2015 r), a jedynie 100 nowych placówek. Otwarcie więc w I kw. aż 58 placówek, to sygnał, że w całym roku może powstać nawet 150-200 nowych sklepów. Warto przypomnieć, że przypadku sieci handlowych, najwięcej nowych placówek otwieranych jest w ostatnim kwartale roku.

- Biedronka wzmocniła udział w rynku o 2,3 p.p. w styczniu i lutym - dodano w raporcie.

Powierzchnia sprzedażowa sieci Biedronka wzrosła do 1,688 mld metrów sześciennych z 1,649 mld metrów sześciennych na koniec 2014 roku. Marża EBITDA sieci spadła do 6,3 proc. z 6,5 proc rok wcześniej.

Nakłady inwestycyjne Biedronki w pierwszym kwartale wyniosły 56 mln euro.

Spółka podała także, że w I kwartale wprowadziła do oferty 47 nowych produktów marki własnej. Udział private labels w sprzedaży biedronki wynosi 48 proc.

- Zgodnie z naszymi oczekiwaniami mieliśmy dobry początek roku, mimo że nadal wpływ na wyniki ma deflacja cen żywności. Realizacja programu zwiększenia sprzedaży nadal jest priorytetem w tym roku w Polsce - napisał w raporcie Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

Jeronimo Martins w Polsce to także sieć ponad 100 drogerii Hebe. Cały czas nie przynoszą zysków. W komunikacie prasowym podano, że Hebe oraz drugą z budowanych sieci Ara w Kolumbii miały łącznie 14 mln euro straty przy sprzedaży na poziomie 48 mln euro.

Przychody całej portugalskiej grupy Jeronimo Martins wzrosły w pierwszym kwartale o 9,4 proc. do 3,187 mld euro. Zysk netto grupy wzrósł o 3,9 proc. do 64,8 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • analityk 01-05-2015, 10:54:
Jak można efekt przesunięcia świąt wielkanocnych sprzedać jako sukces i wzrost sprzedaży ?
  • ariko 30-04-2015, 17:54:
metry metrami, ale ciekawe jak te wyniki wpłyną na opinie pracownikow o ich pracodawcy. na gowork. pl/opinie_czytaj,887684 można poczytać co mówią o pracy w hebe
  • Wisarionowicz 30-04-2015, 10:16:
Powierzchnia sprzedażowa w metrach sześciennych? Chyba nie byłem na jakiejś lekcji...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH