REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka rozwija produkty na wyłączność - zdjęcia

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2015, 22:02
Biedronka rozwija produkty na wyłączność - zdjęcia
Wyłącznie w Biedronce, fot. PTWP

W sklepach sieci Biedronka systematycznie rośnie liczba produktów oznaczonych znakami "Wyłącznie w Biedronce" i "Specjalnie dla Biedronki" - wynika z danych zebranych przez portalspozywczy.pl. Dzięki tego typu produktom na wyłączność operator chce mocno odróżnić od konkurencji, pokazać klientowi wyjątkowość swojej oferty, ale także zrealizować wyższe marże.

REKLAMA

Obecnie produktów sprzedawanych ze znakiem „Wyłącznie w Biedronce” i „Specjalnie dla Biedronki” jest w sklepach przynajmniej kilkanaście, ich liczba w poszczególnych placówkach mocno się różni. Wśród kilkunastu pozycji są m.in. sery, dania gotowe, czy desery. Produkty na wyłączność z logo sieci, to kolejny etap walki o przyciągnięcie i utrzymanie klienta przez firmy handlowe w Polsce. Dystrybutorzy chcą pokazać, że mają nie tylko niskie ceny i promocje, ale coś czego nie ma konkurencja, że warto po te produkty do ich sklepów wracać.

Pierwsze wyroby sygnowane wspomnianymi znakami trafiły do sklepów sieci jesienią ubiegłego roku. Znaczny wzrost ich liczby nastąpił w ostatnich tygodniach, wraz z kolejnymi akcjami tematycznymi (m.in. produktami z Francji). Należy dodać, że są to produkty, które raczej nie będą gościć na stałe w ofercie sklepów sieci, a raczej będą się pojawiać w nich cyklicznie, rotując z innego tego typu wyrobami. Można się spodziewać, że produkty na wyłączność - które mają na celu podkreślać wyjątkowość oferty danej sieci - będą wchodzić na stałe do oferty poszczególnych operatorów handlowych.

Wprowadzenie przez Biedronkę do oferty produktów ze znakiem „Wyłącznie w Biedronce” i „Specjalnie dla Biedronki”, to także kolejny etap rywalizacji o klienta i nowy etap współpracy z dostawcami. Wcześniej sieci handlowe oferowały produkty w zmniejszonej lub powiększonej gramaturze. Warto przypomnieć słynny przypadek butelki Coca-Coli (1,75l). W większości sklepów w Polsce Coca-Cola sprzedawana jest w dużym, 2-litrowym opakowaniu, ale w Biedronce można było kupić jej mniejszą wersję 1,75 litra. Nie tylko Biedronka, ale także inne sieci handlowe od kilku lat zamawia u dostawców produkty w gramaturach różniących się od „standardowych”, co pozwala im nie tylko grać cenami (i marżami), ale przede wszystkim odróżnić się od konkurencji.

Koncept produktu na wyłączność jest także rozwinięciem formuły akcji tematycznych, w ramach których sieci handlowe przez określony czas oferują na swoich półkach określoną liczbę produktów nawiązujących np. do kuchni narodowych wybranego kraju (np. Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoch, Niemiec, USA, itd.). To w ramach tego typu akcji Biedronka oferuje klientom np. sery camembert w powiększonym opakowaniu, pod marką President, produkowane „Specjalnie dla Biedronki” przez firmę Lactalis Polska. Zaś pod znakiem „Wyłącznie w Biedronce” oprócz serów żółtych, czy pleśniowych znajdziemy np. w ramach „Tygodnia francuskiego” naleśniki Crepes. Operator chce tym znakiem podkreślić wyjątkowość swojej oferty.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Biszkopt 24-06-2015, 01:24:
A ja myślę, że to artykuł sponsorowany przez Biedronkę, a zdjęcia takie badziewiaste dla niepoznaki. Raczej żaden "tajemniczy klient" (prędzej szpieg gospodarczy) nie zwróciłby uwagi na takie unikaty. Klient zresztą pewno też. Rotacje pewno mają słabą i ktoś wymyślił taki oto sposób reklamy. A nuż konkurencja kupi chociaż jako próbki do oceny.

A tak poza tym "W połowie ubiegłego stulecia JM rozpoczęło współpracę opartą na zasadach joint venture z firmą Unilever, stając się liderem produkcji dóbr szybko zbywalnych w Portugalii" (z historii Jeronimo Martins). Ma więc Biedronka praktykę w "organizowaniu" produkcji zgodnie ze swoimi potrzebami, wizjami czy strategiami, nawet jeśli chodzi o największe światowe koncerny.
  • redfer 19-05-2015, 19:17:
Leżajsk nie jest marką należącą do Biedronki tylko GŻ, jest piwem lokalnym a biedronka sprzedaje ją w całej Polsce.
Produkują ją browary w Leżajsku i Warce i prawdopodobnie w Żywcu.
  • kknd 19-05-2015, 16:51:
Okazuje się, że Biedronka jest bardziej innowacyjna w zakresie smaków / rodzajów swoich marek i produktów na wyłączność niż producenci marek znanych z TV. Przykładów jest wiele zaczynając np. od soku pomarańczowego 1L NFC, soki Vita Tymbark 1L pet, sok smoothie Vital Fresh 250mll... żaden z tych produktów nie jest dostępny dla rynku w cenniku żadnego producenta. Wolą łatwiejszą drogę tj. oferować kolejne jabłko, kolejną pomarańcze itp.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH