Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jeronimo Martins zmniejszy tempo otwierania nowych sklepów Biedronka w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2014, 21:27
Biedronka spowolni tempo ekspansji w Polsce
Biedronka nie będzie zwiększać liczby placówek w prognozowanym dotychczas tempie

Jeronimo Martins przy okazji ogłoszenia wyników za trzeci kwartał 2014 r. poinformowało, że zdecydowało się na spowolnienie tempa ekspansji Biedronki w Polsce. Grupa oświadczyła, że w czwartym kwartale otworzy w naszym kraju mniej nowych placówek dyskontowych, niż zakładano w początkowych planach. Dotychczasowe tempo ekspansji ma się utrzymać do końca października, natomiast później nastąpi zmniejszenie wydatków inwestycyjnych na nowe otwarcia.

Biedronka na koniec trzeciego kwartału posiadała w Polsce 2527 placówek. Od początku roku sieć powiększyła się o 149 sklepów.

Dotychczasowe plany rozwoju Biedronki zakładały, że w 2014 r. powstanie 300 nowych placówek, a do końca 2015 r. sieć może liczyć 3 tys. sklepów. Co więcej, prognozy Espirito Santo z października ubiegłego roku wskazywały, że do 2020 r. Biedronka może posiadać aż 3850 placówek.

Przed dwoma tygodniami, w trakcie VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Espirito Santo Investmento, uznał te prognozy za mniej realne, niż przed rokiem.

- W ciągu ostatnich pięciu kwartałów obszar sprzedaży Biedronki zwiększył się aż o 75 proc. W tej sytuacji, zwłaszcza gdy dynamicznie zwiększa się zwłaszcza liczba sklepów w dużych miastach, trudno jest utrzymać wysokie wzrosty like-for-like. Biedronka powinna się zastanowić, czy nie wyhamować trochę tempa ekspansji - mówił podczas FRSiH Filipe Rosa.

Jak tłumaczył Rosa, za ideą 3850 sklepów Biedronki stało to, iż docelowo na jedną placówkę sieci miałoby przypadać ok. 10 tys. mieszkańców Polski. Wydaje się, zwłaszcza w świetle dzisiejszej deklaracji Jeronimo Martins, że pod obecną postacią Biedronka może nie rozrosnąć się do prognozowanych rozmiarów w tak szybkim tempie.

Czytaj więcej:

Sprzedaż LfL Biedronki nadal rozczarowuje. W trzecim kwartale zmalała o 1,3 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ja 31-10-2014, 09:33:
Klęska w ostatnich latech to też kryzys przywództwa. Podstawą sukcesu firmy była lokalna strategia rozwijana na miejscu w Polsce przez lokalnych managerów. Kiedy firma zaczęła bić rekordy sprzedaży i zyskowności wielu możnych, lojalnych i wpływowych (choć nie zawsze kompetentnych) pracowników w Portugalii zaczęło postrzegać Polskę, jako windę do dalszej kariery. Nagle zarząd i okolice, zaczą przechodzić przez okres Portugalskiej kolonizacji - cóż właściciel ma prawo. Niestety zabrało to Biedronce jej największą siłę - lokalność. Najzdolniejsi managerowie, którzy niechcieli się z tym godzić odeszli, znajdując sobie prominentne stanowiska na całym Polskim rynku detalicznym. Zostali w dużej mierze ci mierni, ale wierni, którzy żadnej nowej strategii nie wymyślą, starając się odgadnąć zyczenia prezesa, zamiast pochylić się nad potrzebami klientów.
Każde imperiumkiedys upada, cieszą się wszyscy inni:)
  • Jędruś 31-10-2014, 09:24:
To nie problem nasycenia. W NIemczech funkcjonuje 15tys duskontów. To raczej widoczny od kilku ostatnich lat brak jakiejkolwiek strategii. Nowe kampanie od Sasa do lasa. Próba wciskania klientowi, że "tu kupisz mercedesa w cenie fiata" - cudów nie ma. Firma traci swoją wyrazistość próbując być dyskontem, kwiaciarnią, rzeźnikiem, drogerią, piekarnią, warzywniakiem i księgarnią. Część, jak produkty świeże wspiera atrakcyjność codziennych zakupów, ale cała reszta, plus reklamy z łosiami, strusiami, najtaniej na rynku, a teraz jeszce taniej... To wszystko jest niespójne, sklepy są coraz bardziej zawalone, a rosnące koszty wymuszają redukcje zatrudnienia i demotywację ludzi. Rośnie bród i smród.
A szkoda, bo tył fajny sklep i maszyna do robienia pieniędzy dla właścicieli.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.