Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka: Spowolnienie wzrostu sprzedaży bez większego wpływu na wyniki

  • Autor: pr
  • Data: 13-08-2012, 12:19
Biedronka: Spowolnienie wzrostu sprzedaży bez większego wpływu na wyniki
Produkty marki własnej odpowiadają za 54,8 proc. sprzedaży firmy

W pierwszym półroczu 2012 roku, sieć Biedronka umocniła się na pozycji lidera w sektorze handlu detalicznego w Polsce. Wzrostowi sprzedaży w polskiej branży handlu detalicznego o 18,1 proc. towarzyszył wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) o 7 proc. oraz wzrost liczby sklepów, których przybyło 234 w porównaniu z poprzednim okresem 2011 roku. Produkty marki własnej odpowiadają za 54,8 proc. sprzedaży firmy.

Jak podaje sieć, spowolnienie wzrostu gospodarczego w Polsce znalazło odzwierciedlenie w sprzedaży sektora handlu detalicznego. Wzrost rynku odnotował spadek o trzy punkty procentowe w porównaniu z pierwszym kwartałem roku. Taki scenariusz gospodarczy doprowadził do niższego poziomu wzrostu sieci Biedronka w drugim kwartale w porównaniu z niedaleką przeszłością.

Zysk EBITDA wygenerowany przez Biedronkę wzrósł o 24.8 proc. w zł (+16,5 proc. w euro).(.....) W pierwszym półroczu 2012 roku, sieć Biedronka realizowała swój ambitny plan otwierając 76 sklepów, zgodnie z planami otwarcia około 250 nowych placówek do końca roku.

Od chwili, gdy sieć Biedronka rozpoczęła, w ostatnim kwartale 2011 roku, proces odświeżania układu swoich sklepów eksponując świeże owoce i warzywa poprzez umieszczenie ich na pierwszych stanowiskach od wejścia do sklepu, zmiany zostały wprowadzone już w 1149 placówkach. Zakończenie procesu zmiany wystroju wszystkich sklepów jest przewidywane na październik tego roku. Zmiany nawyków żywieniowych wśród polskich konsumentów są także widoczne we wzroście sprzedaży towarów świeżych.

- W obszarze produkcji, warunki rynkowe pozostają trudne, ale nie przeszkodziło to markom będącym w portfelu Grupy zwiększyć udziału w rynku. Łączna sprzedaż w tym obszarze wzrosła o 1,3 proc. w drugim kwartale roku oraz w sumie o +0.1 proc. przez pierwsze sześć miesięcy 2012 roku.Spadek marży EBITDA odzwierciedla decyzję o poprawie konkurencyjności cenowej oraz zwiększeniu inwestycji marketingowych w pewnych kluczowych kategoriach, tym samym napędzając wzrost udziału rynkowego w takich kategoriach, jak środki higieny osobistej czy produkty chemii gospodarczej - informuje spółka.

Grupa jest pewna tego, że dzięki możliwościom wykonawczym sieci Biedronka, bazującym na szczegółowej kontroli kosztów oraz ciągłej poprawie poziomu wydajności, niewielkie spowolnienie wzrostu sprzedaży nie będzie miało znacznego wpływu na wyniki oraz przepływy gotówki spodziewane na ten rok.

Program inwestycyjny Grupy wyniesie około 650 milionów euro, przy czym około 80 proc. nakładów zostanie zainwestowanych w Polsce.

Przypomnijmy, skonsolidowane przychody Grupy wyniosły 5,108 mld euro i wykazały 7,5-proc. wzrost w porównaniu z I półroczem 2011 r. Przychody sieci w Polsce urosły o 18 proc. w lokalnej walucie i plasowały się na poziomie 3,13 mld euro. Biorąc pod uwagę sam II kwartał, wzrost sprzedaży w Polsce wyniósł 7,6 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Raczej nie ... 14-08-2012, 20:43:
Osobiście wolę Netto, ale Polacy są już uzależnieni od Biedronki. Musiałaby zostać potępiona z ambony jako narzędzie zła ...
  • Jaca 13-08-2012, 12:44:

"Biedronka nie rośnie już tak dynamicznie" - i w końcu się w-y-p-i-e-r-d-o-l-i

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH