Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka sprzedaje zimne piwo - zdjęcia

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2015, 15:21
Biedronka sprzedaje zimne piwo - zdjęcia
Biedronka oferuje zimne piwo z lodówki, fot. portalspozywczy.pl

Nowa strategia Biedronki, która zakłada m.in. poszerzenie asortymentu i wprowadzenie do sklepów zamkniętych regałów chłodniczych, umożliwi firmie uatrakcyjnienie oferty produktowej i jej ekspozycji. Pozwoli także na wprowadzenie do sprzedaży schłodzonego piwa. Przełoży się to, nie tylko na wzrost sprzedaży, ale także rozwój kategorii w sklepach sieci.

Część sklepów Biedronki wygospodarowała na półkach regałów chłodniczych miejsce na dział z piwami. To może oznaczać zwiększenie sprzedaży tej kategorii produktowej w sezonie wiosenno-letnim. Według ekspertów w zależności od pory roku i lokalizacji sklepu sprzedaż schłodzonego piwa z lodówki rośnie od kilku do nawet kilkunastu procent w porównaniu do piwa „ciepłego”, sprzedawanego z półki.

Dotychczas Biedronka oferowała limitowany wybór piw, w wielu przypadkach ograniczony do marek własnych oraz najbardziej popularnych brandów. Od kilku miesięcy operator mocno pracuje nad poprawą oferty stoisk z piwem, co już zostało przepracowane w przypadku działu z winami i alkoholami mocnymi.

Na półkach regałów chłodniczych Biedronki można znaleźć marki nie tylko największych koncernów browarniczych, np.: Kompanii Piwowarskiej (Tyskie, Żubr, Pilsner Urquell) i Grupy Żywiec (Żywiec, Warka), ale także piwo Łomża z browaru Van Pur.

Jak wynika z ankiety firmy KPMG przeprowadzonej wśród przedsiębiorstw działających na rynku napojów alkoholowych, potencjał wzrostu dyskontów jako kanału dystrybucji dla kategorii piwa będzie rósł niezwykle dynamicznie. Według oceny respondentów kanał dyskontowy będzie najbardziej zyskiwał na znaczeniu w rozwoju sprzedaży piwa – potencjał dyskontów sięga - 77 proc., pubów, barów i restauracji - 66 proc., supermarketów - 54 proc. zaś sklepów specjalistycznych - 46 proc.

Według danych firmy Euromonitor International 14 proc. piwa w Polsce sprzedawanych jest w dyskontach. Podobną udział w sprzedaży mają supermarkety, natomiast hipermarkety odpowiadają za ok. 12 proc. sprzedaży. Jednak jak już wspomniano, to dyskonty takie jak Biedronka, Lidl, Netto i Aldi będą zyskiwać w przyszłości największe udziały w sprzedaży tej kategorii alkoholi. Biedronka, będąca największym operatorem dyskontowym w Polsce (ponad 2600 sklepów), ma szansę najbardziej skorzystać na wzroście znaczenia tego kanału w dystrybucji piwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • szpion 06-05-2015, 09:23:
a zgoda na fotografowanie była?
  • poll 06-05-2015, 09:17:
W d... mam biedronkę ! nie Polski sklep

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH