Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka: Sprzedaż LfL w III kw. wyższa o 0,8 proc.

Po 9 miesiącach br. Biedronka zanotowała 8,6 mld euro sprzedaży (6,2 proc. wzrostu w złotówkach) i zwiększyła udziały rynkowe o 1,7 pp. W III kw. wzrost wyniósł 2,6 do 2,9 mld euro (3,7 proc. w złotówkach). W ujęciu LfL po 9 miesiącach sprzedaż była wyższa o 3,2 proc., ale w III kw. zaledwie o 0,8 proc.

Biedronka: Sprzedaż LfL w III kw. wyższa o 0,8 proc.
Fot. shutterstock

Sprzedaż Grupy Jeronimo Martins po 9. miesiącach 2018 roku wyniosła 12,8 mln euro i była wyższa o 7,3 proc. rdr. Sprzedaż Grupy w ujęciu LfL wzrosła o 3,4 proc. w ciągu 9 miesięcy (2,1 proc. w III kw.). EBITDA wzrosła o 6 proc. do 709 mln euro, a zysk wyniósł 292 mln euro i był wyższy o 2,4 proc. rdr. W tym czasie na inwestycje przeznaczono 476 mln euro, z czego większość na sieć Biedronka. Ekspansja Ary w Kolumbii pochłonęła 16 proc. z tej kwoty. 

W Polsce podobnie jak we wcześniejszych kwartałach klimat konsumpcyjny był sprzyjający, jakkolwiek niestabilny ze względu na to, że zarówno klienci, jak i detaliści cały czas dostosowują się do ograniczeń związanych z zamknięciami sklepów w niektóre niedziele. W III kw. oznaczało to o 8 dni sprzedażowych mniej, co zmniejszyło dynamikę sprzedaży porównywalnej sieci o około 2 pkt. proc. rok do roku.  

Zysk EBITDA Biedronki po trzech kwartałach 2018 r. wyniósł 622 mln euro i był o 6,6 proc. wyższy niż rok wcześniej. Rentowność wyniosła 7,2 proc., tyle co w zeszłym roku. 

Jeronimo Martins podało, że wynik na sprzedaży porównywalnej Biedronki był pochodną niższej ceny średniego koszyka zakupów w sieci, a także wysokiej liczby niedziel z zakazem handlu. Presja na obniżki cen doprowadziła do spadku średniej wartości koszyka zakupów w Biedronce o ponad 1 proc. w ciągu kwartału. 

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.