Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka, Tesco i Lidl o tych sieciach najwięcej pisano i dyskutowano

  • Autor: IMM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2013, 09:44
Biedronka, Tesco i Lidl o tych sieciach najwięcej pisano i dyskutowano
Według badań IMM w lutym 2013 r. Biedronka była najpopularniejszą w mediach siecią handlową

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował wydatki reklamowe wybranych sieci handlowych (na podstawie danych admonit). Raport zawiera dane dotyczące zarówno działalności reklamowej - prezentuje ich wydatki związane z emisją reklam w prasie, radiu i telewizji, jak i niekomercyjnej obecności w mediach - w niesponsorowanych artykułach prasowych i internetowych oraz wypowiedziach użytkowników mediów społecznościowych.

Luty 2013 roku w internecie należał do Biedronki, w prasie zaś do Tesco. Największe znaczenie w całości miały jednak głosy z mediów społecznościowych, dlatego w ostatecznym rozrachunku popularności medialnej na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka, na drugim zaś Tesco. Trzeci miejsce należało do Lidla.

Pierwsza trójka najczęściej pojawiających się w mediach sieci spożywczych pokazuje, jak wydatki reklamowe mijają się niekiedy z popularnością. W lutym najwięcej napisano w prasie i internecie o Biedronce i Tesco, które w porównaniu z ostatnim na podium Lidlem, zainwestowały w emisję reklam znacznie mniej.

W najnowszej kampanii Biedronki pojawił się Daniel Olbrychski - w spotach nacisk położony jest na polskość produktów oferowanych przez tę sieć, a aktor najwyraźniej ma być tej polskości gwarantem. Portale internetowe i prasa mówią przeważnie o „zaskoczeniu" taką decyzją zawodową Olbrychskiego, tabloidy wspominają o „rozmienianiu się na drobne", internauci w mediach społecznościowych w opiniach są radykalni i rzadko przychylni.

Jednak kampania, która ruszyła 21 lutego, nie wiąże się ani ze znacznie większymi niż w pozostałe dni lutego wydatkami reklamowymi, ani ze wzrostem popularności w mediach.

Wystarczy porównanie popularności dyskontu w mediach z dwóch miesięcy - najwięcej publikacji wygenerowały informacje o planie utworzenia Biedronki w warszawskim kinie Femina. Przez wielu internautów zostało to uznane za zamach na świętość - podobny wydźwięk miały komentarze na temat zaangażowania Daniela Olbrychskiego w promocję dyskontu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Polak 19-03-2013, 15:49:
Jestem Polakiem i kupuję w POLSKICH sklepach. Innym też polecam.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 108) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH