Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka top marką. Na kolejnych miejscach Tesco oraz Lidl

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 07-11-2017, 14:36
Biedronka top marką. Na kolejnych miejscach Tesco oraz Lidl
fot. Shutterstock

Biedronka zwyciężyła piąty raz z rzędu w branży sieci handlowych rankingu „Top Marka”. Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a za nim Lidl – wynika z raportu przygotowanego przez magazyn „Press” i agencję informacyjną „Press-Service Monitoring Mediów”.

Przewaga Biedronki nad pozostałymi markami sektora była miażdżąca. Sieć zdobyła ponad dwukrotnie większą liczbę punktów niż każdy z pozostałych brandów w finałowej piątce, przy czym ponad połowę tej sumy stanowiły oceny za zasięg publikacji. Walka o kolejne miejsca była wyrównana. Znajdujące się na 2. miejscu Tesco wyprzedziło markę Lidl zaledwie dwoma punktami, a czwarty Carrefour – trzema. Top 5 zamknął Auchan.

O Biedronce pisano głównie w kontekście zmian w prawie, takich jak podatek handlowy, program 500+ i zakaz handlu w niedziele. Carrefour mógł pochwalić się największą liczbą punktów za wydźwięk publikacji – stanowiły one 25 proc. przekazu.

- Najkorzystniejszy okazał się przekaz o Carrefourze, m.in. dzięki uruchomieniu usługi click & collect, planowanej inauguracji pierwszego w Polsce konceptu Marketplace, w którym producenci będą mogli bezpośrednio oferować  swoje produkty klientom, oraz o innowacyjnym programie SąSiatki bazującym na collaborative economy, czyli ekonomii współpracy – mówi cytowany w raporcie „Top Marka” Jerzy Wolf, analityk mediów PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Z wyliczeń ekwiwalentu reklamowego wynika, że lider rankingu musiałby wydać ponad 168 mln zł, aby wykupić powierzchnię w prasie równą wartości opublikowanych materiałów. Blisko 120 mln warte były informacje na temat Tesco, a prawie 70 mln przekaz o Carrefourze.

Biedronka była także najczęściej wymienianą marką w internecie – blisko 28 tys. materiałów. Lidl okazał się popularniejszy w sieci niż Tesco, a Auchan aktywniejszy od Carrefoura, o którym jako jedynym publikowano głównie w witrynach ogólnopolskich – 62 proc. przekazu - o profilu specjalistycznym. Pozostałe marki pojawiały się przede wszystkim w serwisach regionalnych. Biedronka to sieć, o której najczęściej pisano na blogach.

W serwisach społecznościowych doszło do poważnych przetasowań. Najczęściej wzmiankowano o Biedronce – 1,2 mln informacji. Ubiegłoroczny lider – Tesco – znalazł się na 3. pozycji z wynikiem 0,4 mln wzmianek. Na 2. miejscu uplasował się Lidl, który zebrał blisko 0,5 mln informacji. Poza podium znalazły się Auchan i Carrefour – po 0,1 mln informacji. O wszystkich brandach pisano najczęściej na Facebooku. Tesco zauważalne było także na Twitterze, a Lidl - na YouTube i Instagramie. Analiza materiału pod względem płci autorów wpisów wykazała, że większość stanowiły kobiety.

W X edycji raportu „Top Marka” badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH