Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka ujawnia nowe plany inwestycyjne

  • Autor: portalspozywczy.pl/PAP
  • Data: 13-11-2014, 12:16
Biedronka ujawnia nowe plany inwestycyjne
Pedro Pereira da Silva, będzie łączył obowiązki zarządzającego Biedronką z funkcją dyrektora operacyjnego Grupy Jeronimo Martins. Pozostaje również w roli country managera nadzorującego całą działalność Grupy w Polsce.

Biedronka chce do 2017 roku osiągnąć 11 mld euro sprzedaży - poinformowało Jeronimo Martins w prezentacji dotyczącej perspektyw dla tej sieci na lata 2015-17.

Przedstawicele Jeronimo Martins zapewniają, że nadal widzą duże możliwości rozwoju na polskim rynku. Biedronka planuje otworzyć w obecnym formacie (600-950 mkw.) co najmniej 300 nowych sklepów i zainwestować w tym okresie 700-800 mln euro.

Potencjał rozwoju Biedronki o powierzchni od 600 do 950 mkw. szacowany jest na 500-650 sklepów. Placówki mogą powstać głównie w większych miastach kraju. Jednocześnie władze Biedronki podkreślają, że szacunki dotyczą jedynie większych sklepów, a nie mniejszych formatów, które operator planuje uruchamiać w Polsce. 

Jeronimo Martins w prezentacji poinformowało o planach udoskonalania strategii asortymentowej dla Biedronki. Biedronka rozwijać będzie zarówno tradycyjne, główne kategorie produktowe, które mają być paliwem do dalszego wzrostu, ale także pracować nad kategoriami mniejszymi, w przypadku których cały czas istnieje spore pole do wzrostu.

Jeronimo Martins zapowiedziało również plan poprawy doświadczeń klientów w sklepach Biedronki. Właściciel sieci określił sklepy mianem "skupiających się na efektywności". W nowej strategii sklepy Biedronki mają postawić na angażowanie konsumenta.

Spółka zakłada osiągnięcie marży EBITDA na poziomie powyżej 6,5x. Oczekuje silnego wzrostu cash flow.

Jeronimo Martins zapowiedziało w prezentacji poprawę efektywności sieci Biedronka, m.in. w obszarze logistyki oraz optymalizację kosztów centrali.

Po trzech kwartałach sieć Biedronka ma 25,9 mld zł przychodów (wzrost o 9 proc. rdr).

Na koniec trzeciego kwartału sieć liczyła 2.527 placówek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ano 13-11-2014, 13:07:
Niesamowite jak ta sieć rokrocznie, powiększa swoje wpływy. Tak niedoceniana, po cichu wyśmiewana a teraz - można już czekać jak zdominuję Polski sektor handlu.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH