Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka w 1 poł. 2017 r. poddała reformulacji 35 produktów marki własnej

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 09-01-2018, 13:50
Biedronka w 1 poł. 2017 r. poddała reformulacji 35 produktów marki własnej
fot. materiały prasowe

Trendy prozdrowotne oraz chęć zmniejszenia występowania nadwagi i chorób przewlekłych w społeczeństwie sprawiają, że coraz więcej marek decyduje się na zmiany w składzie swoich produktów. Do tego grona należy Biedronka. – Tylko w latach 2014 – 2016, dzięki zmianom składów naszych produktów, Polacy uniknęli spożycia blisko 135 ton soli, 502 ton cukru, 419 ton tłuszczów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

– Ustalając strategię reformulacji dla produktów marki własnej, firma kieruje się wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia i Instytutu Żywności i Żywienia. Reformulacja jest realizowana we współpracy z naszymi partnerami handlowymi – producentami artykułów spożywczych sprzedawanych pod marką własną, wśród których są czołowi polscy producenci żywności – tłumaczy serwisowi portalspozywczy.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

– Dzięki bliskiej kooperacji między zespołem technologów „U Jędrusia” i działem jakości Biedronki, w pierwszej połowie 2017 r. wprowadzono do asortymentu sieci pierogi w nowych recepturach. Poprawiono smak produktów, a jednocześnie zmniejszono zawartość cukru, soli i tłuszczu. Powstała dzięki temu zdrowsza i lżejsza wersja dania. Jest to szczególnie ważne w przypadku pierogów z serem oraz z serem i truskawkami, ponieważ są chętnie spożywane przez dzieci. Z kolei współpraca Biedronki z firmą GRAAL przełożyła się na stworzenie nowej receptury produktów Marinero: łososia wędzonego na zimno i gorąco oraz ryb w puszkach. Dzięki nowej recepturze udało się obniżyć zawartość soli w oferowanych produktach od ok. 5% do 37%, w zależności od produktu – informuje biuro prasowe. 

Innym przykładem reformulacji produktów w Biedronce jest stworzenie nowej marki produktów mięsnych.

– Decyzja dotycząca stworzenia nowej marki produktów mięsnych pod nazwą Kraina Wędlin Nature została poprzedzona analizą potrzeb rynkowych, aktualnych trendów konsumenckich oraz rosnącego znaczenia produktów z tzw. „czystą etykietą”, czyli świadomej rezygnacji z substancji dodatkowych oznaczonych symbolami „E” w produktach, w tym m.in. sztucznych barwników, fosforanów, substancji konserwujących czy wzmacniaczy smaku – zaznacza biuro prasowe JMP.

– Z kolei w nowej linii bakalii marki Baka D’Or w miarę możliwości zrezygnowano z konserwantów typu: dwutlenek siarki (SO2) w przypadku m.in. rodzynków sułtańskich oraz hetmańskich, a także zwiększono udział żurawiny suszonej do 65%, co w efekcie pozwoliło na zmniejszenie ilości cukru. Zmiany zastosowane w odniesieniu do marki Baka D’Or miały na celu zaoferowanie klientom produktów najwyższej jakości, które są naturalnym źródłem błonnika pokarmowego, wybranych składników mineralnych np. magnez, wapń, żelazo, potas czy witamin np. witaminy B6 – dodaje biuro prasowe.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 136) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH