Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka w 1 poł. 2017 r. poddała reformulacji 35 produktów marki własnej

Trendy prozdrowotne oraz chęć zmniejszenia występowania nadwagi i chorób przewlekłych w społeczeństwie sprawiają, że coraz więcej marek decyduje się na zmiany w składzie swoich produktów. Do tego grona należy Biedronka. – Tylko w latach 2014 – 2016, dzięki zmianom składów naszych produktów, Polacy uniknęli spożycia blisko 135 ton soli, 502 ton cukru, 419 ton tłuszczów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

Biedronka w 1 poł. 2017 r. poddała reformulacji 35 produktów marki własnej
fot. materiały prasowe

– Ustalając strategię reformulacji dla produktów marki własnej, firma kieruje się wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia i Instytutu Żywności i Żywienia. Reformulacja jest realizowana we współpracy z naszymi partnerami handlowymi – producentami artykułów spożywczych sprzedawanych pod marką własną, wśród których są czołowi polscy producenci żywności – tłumaczy serwisowi portalspozywczy.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska S.A.

– Dzięki bliskiej kooperacji między zespołem technologów „U Jędrusia” i działem jakości Biedronki, w pierwszej połowie 2017 r. wprowadzono do asortymentu sieci pierogi w nowych recepturach. Poprawiono smak produktów, a jednocześnie zmniejszono zawartość cukru, soli i tłuszczu. Powstała dzięki temu zdrowsza i lżejsza wersja dania. Jest to szczególnie ważne w przypadku pierogów z serem oraz z serem i truskawkami, ponieważ są chętnie spożywane przez dzieci. Z kolei współpraca Biedronki z firmą GRAAL przełożyła się na stworzenie nowej receptury produktów Marinero: łososia wędzonego na zimno i gorąco oraz ryb w puszkach. Dzięki nowej recepturze udało się obniżyć zawartość soli w oferowanych produktach od ok. 5% do 37%, w zależności od produktu – informuje biuro prasowe. 

Innym przykładem reformulacji produktów w Biedronce jest stworzenie nowej marki produktów mięsnych.

– Decyzja dotycząca stworzenia nowej marki produktów mięsnych pod nazwą Kraina Wędlin Nature została poprzedzona analizą potrzeb rynkowych, aktualnych trendów konsumenckich oraz rosnącego znaczenia produktów z tzw. „czystą etykietą”, czyli świadomej rezygnacji z substancji dodatkowych oznaczonych symbolami „E” w produktach, w tym m.in. sztucznych barwników, fosforanów, substancji konserwujących czy wzmacniaczy smaku – zaznacza biuro prasowe JMP.

– Z kolei w nowej linii bakalii marki Baka D’Or w miarę możliwości zrezygnowano z konserwantów typu: dwutlenek siarki (SO2) w przypadku m.in. rodzynków sułtańskich oraz hetmańskich, a także zwiększono udział żurawiny suszonej do 65%, co w efekcie pozwoliło na zmniejszenie ilości cukru. Zmiany zastosowane w odniesieniu do marki Baka D’Or miały na celu zaoferowanie klientom produktów najwyższej jakości, które są naturalnym źródłem błonnika pokarmowego, wybranych składników mineralnych np. magnez, wapń, żelazo, potas czy witamin np. witaminy B6 – dodaje biuro prasowe.  

więcej informacji:

Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    reformulacja marek własnych RSS ALERT    /    reformulacja RSS ALERT    /    reformulacja produktów RSS ALERT    /    poprawa jakości żywności RSS ALERT    /    zdrowa żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.93.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.