Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka przyśpiesza z podbojem największych miast. Sieć wciska się w wąskie miejskie uliczki i trudne lokalizacje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2015, 22:02
Biedronka w natarciu na duże miasta. Sieć chce być coraz bliżej klienta
Sklep sieci Biedronka, fot. Jeronimo Martins

Biedronka chce być jeszcze bliżej swoich wielkomiejskich klientów niż dotychczas. Aby to zrobić musi dostosować do swoich planów logistykę i łańcuch dostaw. Dzięki nowej małej ciężarówce, która trafiła do floty Biedronki projekt wejdzie w nowy, bardziej zaawansowany etap realizacji.

Biedronka rozpoczęła właśnie testy pierwszego hybrydowego samochodu dostawczego Fuso Canter Eco Hybryd ze stajni Daimlera. Ze względu na swoje parametry, w tym niewielkie rozmiary, ładowność i zwrotność auto pokazuje jak ważny dla Biedronki będzie w najbliższych latach rozwój w największych aglomeracjach miejskich.

Wskazuje także, że Biedronce nie wystarczą łatwo dostępne lokalizacje, będzie także starała się otwierać sklepy wewnątrz osiedli oraz częściach miast gdzie dominuje tradycyjna, często historyczna zabudowa, a gdzie nie można dotrzeć większymi samochodami. To oznacza, że sklepy pojawią się jeszcze bliżej klienta i mogą mieć jeszcze mniejsze powierzchnie niż dotychczas (200-300 mkw.). Pozwoliłoby to na lokowanie sklepów w dotychczas niedostępnych dla Biedronki miejscach.

Fuso Canter Eco Hybrid dzięki zastosowaniu technologii hybrydowej spala przeciętnie do 23 proc. mniej paliwa niż podobne ciężarówki z napędem dieslowskim. Jego dodatkową zaletą jest cicha praca – samochód rusza z użyciem jedynie silników elektrycznych. Ciężarówka może zabrać niemal 3 tony towarów. Pierwszy pojazd tego typu został przekazana Biedronce w połowie października br. i będzie testowany przez najbliższe pół roku w Warszawie.

– Pojawienie się pierwszego hybrydowego samochodu ciężarowego w naszej flocie, to przykład innowacji, szczególnie ważny w przypadku aglomeracji miejskich, gdzie dostosowanie pojazdu do miejsca realizacji dostaw ma wyjątkowe znaczenie – mówi Marcin Dopierała, dyrektor logistyki Jeronimo Martins Polska.

Biedronka chce mieć sklepy drzwi w drzwi ze swoimi klientami, jeszcze bliżej niż dotychczas. Operator doskonale wyczuwa trendy rynkowe, które mówią, że wszechobecne niskie ceny i dobra jakość produktów przestają gwarantować sieciom spożywczym, że będą dobrze oceniane przez klientów. Według badań firmy OC&C Strategy Consultants teraz konsumenci chcą również, by ich sklep był blisko nich. Bliskość do domu lub pracy to najważniejszy czynnik wyboru sklepu dla ok. 1/3 respondentów. Niskie ceny są dopiero na drugim miejscu – są one najważniejszym czynnikiem wyboru dla ¼ konsumentów. Na trzecim i czwartym miejscu znalazły się: szerokość asortymentu i jakość produktów. To diametralna zmiana, jeszcze w ubiegłym roku dla klientów liczyła się przede wszystkim niska cena.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • popo 19-10-2015, 16:58:
zamaist stonki aldi lidl penny market i asda
  • Kupiec 19-10-2015, 13:08:
Dostawcy obudzą się, jak zostanie im Biedronka, Lidl i Kaufalnd z udziałem 50% w rynku, wtedy będą wspominać, jak to KIEDYŚ się w Polsce zarabiało. Krótkowzroczność ma swoją cenę w długiej perspektywie.
  • am 19-10-2015, 10:46:
dla Polski i Polaków to fatalna wiadomość

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.