REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka wkrótce może przestać być dyskontem

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka, Łukasz Stępniak
  • Data: 17-03-2014, 11:51
Biedronka wkrótce może przestać być dyskontem
Piotr Grauer, dyrektor KPMG. Fot. PTWP

W Polsce nie przyjął się model hard dyskontu z kilku powodów. Jest to specyfika polskiego klienta, który z jednej strony przywiązuje wagę do ceny, ale z drugiej strony szuka dobrej jakości i różnorodności produktów. W tym kierunku idzie Biedronka i nie wiadomo, czy za kilka lat ta sieć będzie jeszcze dyskontem - mówi Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

REKLAMA

- Najtańsza żywność dyskontowa, która jest sprzedawana na Zachodzie, Polakom nie smakuje. Za tą żywnością lepszej jakości idzie też różnorodność, która również jest pożądana przez klienta. Poza tym, Polacy nie przyjęli modelu jeżdżenia na zakupy raz w tygodniu. Klienci wolą mieć sklep bliżej, do którego idą częściej na zakupy. Taki bliski sklep nie może mieć formatu twardego dyskontu, bo twardy dyskont potrzebuje odpowiedniej wielkości hali sprzedażowej - mówi Piotr Grauer.

- To wszystko powoduje, że operatorzy widzą wartość w zwiększaniu różnorodności i zmniejszaniu formatu sklepu. W tym kierunku zmierza coraz bardziej główny gracz na rynku, Biedronka, która otwiera małe sklepy bliżej klienta, w centrach miast - zauważa.

Jego zdaniem, polski rynek dyskontowy odchodzi od niemieckiego modelu twardych dyskontów w kierunku swoistej hybrydy - sklepu będącego połączeniem dyskontu i supermarketu, w którym mamy większą różnorodność produktów, także świeżych, przy jednocześnie dużym udziale marki własnej. W takim sklepie jest również miejsce na różnego rodzaju akcje sezonowe, akcje kulinarne, jakie robi np. Lidl.

- To nie jest model twardego dyskontu, który stawia wyłącznie na najniższe ceny, ale coś pośredniego, co łączy oczekiwanie klienta dotyczące niższych cen z różnorodnością i możliwością kupienia czegoś nowego - tłumaczy dyrektor KPMG.

Ocenia on, że trudno określić granicę rozwoju dyskontów, bo nie wiadomo, czy za pięć lat sklepy, które dziś nazywamy dyskontami, będą nimi za kilka lat. - Nie wiemy, czy w przyszłości Biedronka będzie jeszcze uznawana za dyskont, czy za supermarket z dużym udziałem marki własnej. W związku z tym ta granica będzie się zacierać - uważa Piotr Grauer.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • realista 27-03-2014, 18:57:
? Przecież Klienci już od jakiegoś czasu nie widzą różnicy pomiędzy formatami ok 1000 metrów kw. Dla nich to po prostu sklep. Tylko "specjaliści" ciągle sztucznie dzielą ten rynek. Tak to jest jak analizuje się rynek zza biurka, a wystarczy wejść do Biedronki i Lidla i zobaczymy ludzi z reklamówkami ze Stokrotki, Tesco, Polomarketu itp.stąd sukcesy Biedronki i Lidla. Tylko dostawcy jeszcze nie widzą jak topnieje im marża na takich pseudo dyskontach, nie wspominając o dystrybucji swoich produktów, bo taki nestle w takiej Biedronce ma raptem kilkanaście SKU ze swojej pokaźnej listy asortymentowej i sprzedaje je praktycznie na zero, byle tylko pokazywać udziały total Polska.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH