Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka z nową strategią asortymentową. Sieć mocno poszerza asortyment

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-11-2014, 08:45
Biedronka wprowadza do sklepów setki nowych produktów

Biedronka rozpoczęła poszerzanie asortymentu w swoich sklepach - dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Firma zapowiada, że na półki jej placówek trafią „setki nowych produktów". Od kilku tygodni w ponad 2500 sklepów sieci pojawiają się „nowe" produkty, a wśród nich dania gotowe, wędliny pakowane, przetwory mleczarskie, kosmetyki i produkty higieniczne.

Po kilkunastu miesiącach testów, Biedronka zdecydowała się na oficjalne wdrożenie nowej strategii asortymentowej i wprowadzenie na półki sklepów „setek nowych produktów", w kilku kategoriach. W sklepach, które odwiedził serwis portalspozywczy.pl lista nowych towarów oscylowała między 25 a 45. Większej liczby produktów można spodziewać się w placówkach zlokalizowanych w największych miastach. Trudno jednak się spodziewać, aby „setki produktów", o których wprowadzeniu informuje detalista, pojawiło się jednocześnie na półkach każdego ze sklepów sieci. Monitoring został przeprowadzony w 5 sklepach, działających w małych lub średniej wielkości miastach.

To działanie jest zgodne z oczekiwaniami ekspertów i analityków, a także opisanymi wcześniej przez serwis portalspozywczy.pl planami sieci Biedronka, która testuje wiele nowych rozwiązań sprzedażowych, m.in. stoisko mięsne z obsługą, czy nowe działy z winami i alkoholami, warzywami i owocami, daniami gotowymi, czy kwiatami i ciastkami. Poszerzenie asortymentu to kolejny krok największego krajowego dyskontera, w kierunku konceptu supermarketu. Według analityków BESI Grupo Novo Banco, Biedronka będzie systematycznie poszerzała asortyment, podążając w kierunku wyznaczonym przez hiszpańską sieć Mercadona, która oferuje w swoich sklepach kilka tysięcy produktów (w tym stoiska mięsne i rybne z obsługą). Obecnie w stałej ofercie Biedronki jest ok. 1000 produktów.

Według analityków BESI w ostatnich miesiącach Biedronka prowadziła szeroko zakrojony przegląd oferty handlowej w celu pobudzenia wzrostu LfL i dostosowania asortymentu do oczekiwań bardziej wymagających konsumentów miejskich. Zdaniem ekspertów oznacza wprowadzenie nowych kategorii i znaczne poszerzenie wyboru produktów oferowanych swoich klientów, co oznacza poszerzenie portfolio. Nowa strategia asortymentowa potwierdza zapowiedzi analityków.

Warto dodać, że proces poszerzania asortymentu w sklepach Biedronki, nie jest niczym nowym od kilku lat w ofercie pojawiają się nowe produkty, zastępując słabiej rotujące lub uzupełniając i wzbogacając dotychczasowy asortyment. Jednak od kilku tygodni - w jednym ze sklepów poinformowano nas, że od 2 tygodni - ten proces nabrał tempa. Sama firma informuje o wprowadzeniu na półki sklepów „setki nowych produktów" zastrzegając jednocześnie, że ich liczba może się różnić w zależności od lokalizacji placówki. Wprowadzając do sklepów nowy asortyment operator musiał wziąć pod uwagę potencjał danego sklepu i zasobności portfela klientów.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 13-11-2014, 15:40:
A strucli z serem jak na lekarstwo, za to nadwyżki strucli z dżemem.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH