Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Biedronka z podobną akcją lojalnościową co Lidl. Prawnicy Lidla przyjrzą się sprawie

Najnowszą akcję lojalnościową Biedronki Gang Świeżaków już rok wcześniej przeprowadził portugalski Lidl - ustaliła Wirtualna Polska. Biedronka odpowiada, że od nikogo pomysłu nie ściągnęła, a jedynie kupiła ten sam koncept marketingowy co konkurent. Mimo to Lidl poprosił prawników o przyjrzenie się sprawie. Inspiracji ich pomysłami było bowiem ostatnio sporo - podaje wp.pl.

Biedronka z podobną akcją lojalnościową co Lidl. Prawnicy Lidla przyjrzą się sprawie
fot./gangswiezakow.biedronka.pl

Pod koniec sierpnia Biedronka wystartowała z akcją Gang Świeżaków, w ramach której otrzymać można pluszaka w kształcie owocu czy warzywa. Wystarczy zebrać odpowiednią liczbę naklejek. W telewizyjnej reklamie można usłyszeć, że "kolekcja Gangu Świeżaków tylko w Biedronce". Problem w tym, że już dwa lata temu portugalski Lidl zorganizował akcję o tej samej nazwie. Wersja portugalska to "Gang dos Frescos". 

Tych jest zresztą znacznie więcej. Maskotki rozdawane przez Lidla wyglądają niemal identyczne jak te, które obecnie można kupić w Biedronce. Wprawdzie w Polsce nie ma zabawek w kształcie fasoli czy papryki, które zastąpiły brokuł i truskawka, to jednak sposób ich zaprojektowania jest bardzo zbliżony. A patrząc na wizerunki portugalskiego i polskiego grzybka, można odnieść wrażenie, że to te same zabawki. Nawet liczba maskotek jest ta sama - w obu krajach jest ich osiem.

Co na to Biedronka? Ta potwierdza, że podobieństwo to nie przypadek. Zabawki w obu sieciach są niemal identyczne, pomysł i reklamy też. Powód? Gang Świeżaków to bowiem koncept marketingowy wymyślony przez agencję TCC. Najpierw kupił go portugalski Lidl, a teraz Biedronka. Wcześniej akcje związane z warzywno-owocowymi maskotkami realizowane były w ponad 20 innych krajach począwszy od Niemiec przez Rosję i RPA aż po Chiny. Za każdym razem był to inny sklep: Carrefour, Penny Market, Spar czy Billa.

Jak udało się ustalić portalowi wp.pl, Lidl i tak poprosił prawników o sprawdzenie sprawy. I nie chodzi tu o to, że maskotki są identyczne. Niemiecka sieć twierdzi, że Biedronka skorzystała z ich pomysłu na promocję samego konceptu „świeżaków/frescoes”.

Czytaj więcej w wp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • piotr 2016-09-14 13:52:45
    Droga redakcjo:Portugalski LIDLPortugalski LIDLPortugalski LIDLPortugalski LIDL

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.11.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.