REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka z podobną akcją lojalnościową co Lidl. Prawnicy Lidla przyjrzą się sprawie

  • Autor: wp.pl
  • Data: 13-09-2016, 14:38
Biedronka z podobną akcją lojalnościową co Lidl. Prawnicy Lidla przyjrzą się sprawie
fot./gangswiezakow.biedronka.pl

Najnowszą akcję lojalnościową Biedronki Gang Świeżaków już rok wcześniej przeprowadził portugalski Lidl - ustaliła Wirtualna Polska. Biedronka odpowiada, że od nikogo pomysłu nie ściągnęła, a jedynie kupiła ten sam koncept marketingowy co konkurent. Mimo to Lidl poprosił prawników o przyjrzenie się sprawie. Inspiracji ich pomysłami było bowiem ostatnio sporo - podaje wp.pl.

REKLAMA

Pod koniec sierpnia Biedronka wystartowała z akcją Gang Świeżaków, w ramach której otrzymać można pluszaka w kształcie owocu czy warzywa. Wystarczy zebrać odpowiednią liczbę naklejek. W telewizyjnej reklamie można usłyszeć, że "kolekcja Gangu Świeżaków tylko w Biedronce". Problem w tym, że już dwa lata temu portugalski Lidl zorganizował akcję o tej samej nazwie. Wersja portugalska to "Gang dos Frescos". 

Tych jest zresztą znacznie więcej. Maskotki rozdawane przez Lidla wyglądają niemal identyczne jak te, które obecnie można kupić w Biedronce. Wprawdzie w Polsce nie ma zabawek w kształcie fasoli czy papryki, które zastąpiły brokuł i truskawka, to jednak sposób ich zaprojektowania jest bardzo zbliżony. A patrząc na wizerunki portugalskiego i polskiego grzybka, można odnieść wrażenie, że to te same zabawki. Nawet liczba maskotek jest ta sama - w obu krajach jest ich osiem.

Co na to Biedronka? Ta potwierdza, że podobieństwo to nie przypadek. Zabawki w obu sieciach są niemal identyczne, pomysł i reklamy też. Powód? Gang Świeżaków to bowiem koncept marketingowy wymyślony przez agencję TCC. Najpierw kupił go portugalski Lidl, a teraz Biedronka. Wcześniej akcje związane z warzywno-owocowymi maskotkami realizowane były w ponad 20 innych krajach począwszy od Niemiec przez Rosję i RPA aż po Chiny. Za każdym razem był to inny sklep: Carrefour, Penny Market, Spar czy Billa.

Jak udało się ustalić portalowi wp.pl, Lidl i tak poprosił prawników o sprawdzenie sprawy. I nie chodzi tu o to, że maskotki są identyczne. Niemiecka sieć twierdzi, że Biedronka skorzystała z ich pomysłu na promocję samego konceptu „świeżaków/frescoes”.

Czytaj więcej w wp.pl

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • piotr 14-09-2016, 13:52:
Droga redakcjo:Portugalski LIDLPortugalski LIDLPortugalski LIDLPortugalski LIDL

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH