REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka z warsztatami edukacji żywieniowej dla dzieci

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 28-09-2016, 11:39
Biedronka z warsztatami edukacji żywieniowej dla dzieci
Fot. shutterstock

26 września w Warszawie ruszyła druga edycja cyklu bezpłatnych warsztatów edukacji żywieniowej „Zielona Kraina”, skierowanych do uczniów czwartych klas szkół podstawowych. Program realizowany jest przez koalicję firm Jeronimo Martins Polska (sieć Biedronka) i Green Factory Sp z o.o. pod patronatem merytorycznym Instytutu Żywności i Żywienia. Łącznie w roku szkolnym 2016/2017 odbędzie się 400 warsztatów dla około 8 tys. dzieci.

REKLAMA

Celem programu jest kształtowanie w uczniach prawidłowych nawyków żywieniowych. W ramach jego pierwszej edycji dietetycy wraz z kucharzami podczas 200 warsztatów „Zielona Kraina” odwiedzili ponad 4 tys. dzieci i 200 nauczycieli z około 70 szkół w Białymstoku, Kielcach, Poznaniu i Wrocławiu. Warsztaty obejmują interaktywne pogadanki dotyczące zasad prawidłowego żywienia, wspólne przygotowywanie posiłków ze świeżych owoców i warzyw, prezentację zawodu dietetyka i kucharza oraz gry i zabawy edukacyjne. Program zajęć wpisuje się w podstawę programową szkoły podstawowej oraz uwzględnia aktualne trendy żywieniowe zalecane przez ekspertów. 

Oprócz Warszawy, warsztaty w ramach programu „Zielona Kraina” odbędą się w kilku innych miastach. W Olsztynie trwa już nabór szkół do nich, a w pozostałych miastach ruszy w październiku 2016 roku.   

Materiały edukacyjne programu „Zielona Kraina”

Na stronie internetowej programu www.zielona-kraina.com organizatorzy, oprócz informacji o programie i możliwości udziału szkół, udostępnili materiały edukacyjne dla nauczycieli i rodziców. Wśród nich znalazły się m.in. skrypty zajęć lekcyjnych dla pedagogów oraz porady dla rodziców, jak pomóc dziecku z nadwagą czy dbać o aktywność fizyczną dziecka. Materiały zostały przygotowane przez dietetyczki pracujące w zespole naukowym Instytutu Żywności i Żywienia. 

Działania Biedronki na rzecz promocji prawidłowego odżywiania się 

Propagowanie zbilansowanej diety 

W ramach propagowania wśród klientów właściwych nawyków żywieniowych Biedronka stawia na różnorodność i wysoką jakość dostępnych produktów. Na półki sklepów wprowadza nowe artykuły, które są istotne z punktu widzenia zbilansowanej diety oraz produkty dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi, w tym bezglutenowe i bez laktozy. Sieć udoskonala skład produktów marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, m.in. poprzez obniżenie zawartości tłuszczu, nasyconych kwasów tłuszczowych, eliminację kwasów tłuszczowych trans, redukcję zawartości soli i cukru, przy jednoczesnym utrzymaniu walorów smakowych. W 2015 roku w ten sposób ulepszono skład 45 produktów będących w stałej ofercie sieci, dzięki czemu udało się zapobiec wprowadzeniu na rynek: 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH