Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka z warsztatami edukacji żywieniowej dla dzieci

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 28-09-2016, 11:39
Biedronka z warsztatami edukacji żywieniowej dla dzieci
Fot. shutterstock

26 września w Warszawie ruszyła druga edycja cyklu bezpłatnych warsztatów edukacji żywieniowej „Zielona Kraina”, skierowanych do uczniów czwartych klas szkół podstawowych. Program realizowany jest przez koalicję firm Jeronimo Martins Polska (sieć Biedronka) i Green Factory Sp z o.o. pod patronatem merytorycznym Instytutu Żywności i Żywienia. Łącznie w roku szkolnym 2016/2017 odbędzie się 400 warsztatów dla około 8 tys. dzieci.

Celem programu jest kształtowanie w uczniach prawidłowych nawyków żywieniowych. W ramach jego pierwszej edycji dietetycy wraz z kucharzami podczas 200 warsztatów „Zielona Kraina” odwiedzili ponad 4 tys. dzieci i 200 nauczycieli z około 70 szkół w Białymstoku, Kielcach, Poznaniu i Wrocławiu. Warsztaty obejmują interaktywne pogadanki dotyczące zasad prawidłowego żywienia, wspólne przygotowywanie posiłków ze świeżych owoców i warzyw, prezentację zawodu dietetyka i kucharza oraz gry i zabawy edukacyjne. Program zajęć wpisuje się w podstawę programową szkoły podstawowej oraz uwzględnia aktualne trendy żywieniowe zalecane przez ekspertów. 

Oprócz Warszawy, warsztaty w ramach programu „Zielona Kraina” odbędą się w kilku innych miastach. W Olsztynie trwa już nabór szkół do nich, a w pozostałych miastach ruszy w październiku 2016 roku.   

Materiały edukacyjne programu „Zielona Kraina”

Na stronie internetowej programu www.zielona-kraina.com organizatorzy, oprócz informacji o programie i możliwości udziału szkół, udostępnili materiały edukacyjne dla nauczycieli i rodziców. Wśród nich znalazły się m.in. skrypty zajęć lekcyjnych dla pedagogów oraz porady dla rodziców, jak pomóc dziecku z nadwagą czy dbać o aktywność fizyczną dziecka. Materiały zostały przygotowane przez dietetyczki pracujące w zespole naukowym Instytutu Żywności i Żywienia. 

Działania Biedronki na rzecz promocji prawidłowego odżywiania się 

Propagowanie zbilansowanej diety 

W ramach propagowania wśród klientów właściwych nawyków żywieniowych Biedronka stawia na różnorodność i wysoką jakość dostępnych produktów. Na półki sklepów wprowadza nowe artykuły, które są istotne z punktu widzenia zbilansowanej diety oraz produkty dla osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi, w tym bezglutenowe i bez laktozy. Sieć udoskonala skład produktów marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, m.in. poprzez obniżenie zawartości tłuszczu, nasyconych kwasów tłuszczowych, eliminację kwasów tłuszczowych trans, redukcję zawartości soli i cukru, przy jednoczesnym utrzymaniu walorów smakowych. W 2015 roku w ten sposób ulepszono skład 45 produktów będących w stałej ofercie sieci, dzięki czemu udało się zapobiec wprowadzeniu na rynek: 274 ton cukru, 69 ton soli i 11 ton tłuszczu. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH