www.nagel-group - partner portalu
Strona główna » Handel »  Wiadomości

Autor: portalspozywczy.pl

Data: 13-01-2012, 12:47

Biedronka zainwestuje 2 mld zł w 2012 r. W planach otwarcie i zmiana layoutu kilkuset sklepów

Biedronka zainwestuje 2 mld zł w 2012 r. W planach otwarcie i zmiana layoutu kilkuset sklepów Biedronka
2 mld zł wyda w tym roku sieć Biedronka na otwarcia nowych sklepów, budowę centrów dystrybucyjnych, ale także bieżącą modernizację sklepów, zmianę wizualizacji placówek i kampanię reklamowo-informacyjną. W 2011 roku spółka na inwestycje przeznaczyła kwotę 1,3 mld zł.

W 2012 r. Biedronka otworzy przynajmniej 200 nowych sklepów, można się spodziewać, że będzie ich znacznie więcej. - Liczba otwarć musi systematycznie wzrastać, abyśmy wykonali nasz ambitny cel. W 2015 r. chcemy mieć w Polsce 3 tys. sklepów - mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins.

Jak zapewnia dyrektor wraz z większymi nakładami inwestycyjnymi firmie uda się przyspieszyć tempo otwierania nowych sklepów. Nie chce jednak mówić o konkretnych liczbach. Można jednak się spodziewać, że przez najbliższe cztery lata Biedronka będzie otwierała sklep niemal każdego dnia.

W 2012 r. Jeronimo Martins uruchomi w Polsce dwa nowe centra dystrybucyjne. - To właśnie nasz niezwykle efektywny i nowoczesny system dystrybucji sprawia, że możemy w sklepach oferować tak niskie ceny - dodał Alfred Kubczak.

Sieć chce zmienić układ sklepów tak, aby zaraz przy wejściu znajdowały się tylko towary świeże typu warzywa i owoce czy kwiaty. - Do końca tego roku modernizację przejdzie kilkaset placówek przez cały bieżący rok - tłumaczy Kubczak.

Przedstawiciel Jeronimo Martins nie chciał zdradzić o kwotach, jakie zostaną przeznaczone na remodeling sklepów. Wyjaśnił, że modernizacja sklepów prowadzana jest na bieżąco, a pieniądze pochodzą z ogólnego budżetu inwestycyjnego firmy, który w 2012 r. ma wartość 2 mld zł.

Można jednak oszacować, że zmiany layoutu sklepów, nowa wizualizacja i kampania informacyjna będą kosztować Biedronkę w br. dobrych kilkaset milionów złotych.

Jeronimo Martins testuje także sklepy we franczyzie, czy przysklepowe kawiarnie. - Sami szukamy nowych lokalizacji pod własne sklepy, ale są miejsca gdzie być może franczyza sprawdziłaby się i chcemy testować taką możliwość - dodał Alfered Kubczak.

Firma nadal prowadzi prace nad konceptem drogerii Hebe. W tym roku może zostać otwartych kilka kolejnych punktów drogeryjnych .

Obecnie sieć Biedronka zarządza w Polsce siecią prawie 1900 sklepów.

W 2011 r. Biedronka otworzyła prawie 240 sklepów i obecnie zarządza siecią prawie 1,9 tys. sklepów.

Komentarze: (7)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
  • "Rozwija się tylko dzięki naszej głupocie" , "wyprzedaż ( czego ?)
    Ludzie co Wy wypisujecie. Niech tych sieci będzie jak najwięcej .
    Chcieliśmy konkurencji to ją mamy i dobrze . Chcecie przepłacać to Wasza sprawa. Chcą sieci zmieniać wystrój , bedzie dodatkowa praca i obrót na rynku.
    Mniej mnie to boli niż nowe A4 jako samochód służbowy w byle sklepiku.

    wojsew, 14-01-2012, 18:47

  • "NIE DAJ SIĘ OBSKOCZYĆ!"

    ra, 14-01-2012, 17:32

  • PO CO ZMIENIAC WYSTRÓJ JEŻELI TEN JEST ZAAKCEPTOWANY? TESCO ZMIENIŁO I JEST KLAPA. NO CHYBA ŻE TRZEBA DAC KOMUŚ ZAROBIC BY NIE PŁACIC PODATKU OD ZYSKU.

    AST, 14-01-2012, 12:20

WALUTY
  • EUR 4,15 zł -0.14%
  • CHF 3,41 zł -0.15%
  • USD 3,07 zł 0.16%
  • GBP 5,25 zł 0.10%
WIĘCEJ » GIEŁDA WIĘCEJ » SPÓŁKI
  • ALM 22.64 zł -0.48%
  • BMI 0.01 zł 0.00%
  • DEL 5.50 zł -2.14%
  • EKO 5.02 zł -9.71%
  • EMP 58.68 zł -0.54%
  • EUR 41.57 zł -1.02%
  • HGN 2.25 zł 0.00%
WIĘCEJ » MIĘSO WIĘCEJ » ZBOŻA WIĘCEJ » RAPORTY MRiRW