Poniedziałek, 24 listopada 2014 
» ZOBACZ WIĘCEJ RANKINGÓW

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka zainwestuje 2 mld zł w 2012 r. W planach otwarcie i zmiana layoutu kilkuset sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-01-2012, 12:47
Biedronka zainwestuje 2 mld zł w 2012 r. W planach otwarcie i zmiana layoutu kilkuset sklepów
Biedronka

2 mld zł wyda w tym roku sieć Biedronka na otwarcia nowych sklepów, budowę centrów dystrybucyjnych, ale także bieżącą modernizację sklepów, zmianę wizualizacji placówek i kampanię reklamowo-informacyjną. W 2011 roku spółka na inwestycje przeznaczyła kwotę 1,3 mld zł.

W 2012 r. Biedronka otworzy przynajmniej 200 nowych sklepów, można się spodziewać, że będzie ich znacznie więcej. - Liczba otwarć musi systematycznie wzrastać, abyśmy wykonali nasz ambitny cel. W 2015 r. chcemy mieć w Polsce 3 tys. sklepów - mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins.

Jak zapewnia dyrektor wraz z większymi nakładami inwestycyjnymi firmie uda się przyspieszyć tempo otwierania nowych sklepów. Nie chce jednak mówić o konkretnych liczbach. Można jednak się spodziewać, że przez najbliższe cztery lata Biedronka będzie otwierała sklep niemal każdego dnia.

W 2012 r. Jeronimo Martins uruchomi w Polsce dwa nowe centra dystrybucyjne. - To właśnie nasz niezwykle efektywny i nowoczesny system dystrybucji sprawia, że możemy w sklepach oferować tak niskie ceny - dodał Alfred Kubczak.

Sieć chce zmienić układ sklepów tak, aby zaraz przy wejściu znajdowały się tylko towary świeże typu warzywa i owoce czy kwiaty. - Do końca tego roku modernizację przejdzie kilkaset placówek przez cały bieżący rok - tłumaczy Kubczak.

Przedstawiciel Jeronimo Martins nie chciał zdradzić o kwotach, jakie zostaną przeznaczone na remodeling sklepów. Wyjaśnił, że modernizacja sklepów prowadzana jest na bieżąco, a pieniądze pochodzą z ogólnego budżetu inwestycyjnego firmy, który w 2012 r. ma wartość 2 mld zł.

Można jednak oszacować, że zmiany layoutu sklepów, nowa wizualizacja i kampania informacyjna będą kosztować Biedronkę w br. dobrych kilkaset milionów złotych.

Jeronimo Martins testuje także sklepy we franczyzie, czy przysklepowe kawiarnie. - Sami szukamy nowych lokalizacji pod własne sklepy, ale są miejsca gdzie być może franczyza sprawdziłaby się i chcemy testować taką możliwość - dodał Alfered Kubczak.

Firma nadal prowadzi prace nad konceptem drogerii Hebe. W tym roku może zostać otwartych kilka kolejnych punktów drogeryjnych .

Obecnie sieć Biedronka zarządza w Polsce siecią prawie 1900 sklepów.

W 2011 r. Biedronka otworzyła prawie 240 sklepów i obecnie zarządza siecią prawie 1,9 tys. sklepów.

KOMENTARZE: (7)

+ DODAJ KOMENTARZ

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wojsew 14-01-2012, 18:47:
"Rozwija się tylko dzięki naszej głupocie" , "wyprzedaż ( czego ?)
Ludzie co Wy wypisujecie. Niech tych sieci będzie jak najwięcej .
Chcieliśmy konkurencji to ją mamy i dobrze . Chcecie przepłacać to Wasza sprawa. Chcą sieci zmieniać wystrój , bedzie dodatkowa praca i obrót na rynku.
Mniej mnie to boli niż nowe A4 jako samochód służbowy w byle sklepiku.
  • ra 14-01-2012, 17:32:
"NIE DAJ SIĘ OBSKOCZYĆ!"
  • AST 14-01-2012, 12:20:
PO CO ZMIENIAC WYSTRÓJ JEŻELI TEN JEST ZAAKCEPTOWANY? TESCO ZMIENIŁO I JEST KLAPA. NO CHYBA ŻE TRZEBA DAC KOMUŚ ZAROBIC BY NIE PŁACIC PODATKU OD ZYSKU.

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl
prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


DYSKUSJE


POLECAMY W SERWISACH