Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka zanotowała 18-proc. wzrost sprzedaży po trzecim kwartale

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 25-10-2012, 11:49
Biedronka zanotowała 18-proc. wzrost sprzedaży po trzecim kwartale
Fot. ŻelaznaStudio

Biedronka kończy trzy kwartały br. zamknięciem procesu zmiany layoutu wszystkich placówek i wzrostem sprzedaży o blisko 18 proc. oraz wzrostem EBITDA o 23 proc. Jest wynikiem zarówno wzrostu liczby odwiedzin klientów, jak i wyższej wartości przeciętnego paragonu.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła o 8,7 proc. do 7,954 mld euro (przy stałych kursach wymiany wzrost wyniósł 11,7 proc.) zaś EBITDA wzrosła o 5,2 proc. (przy stałych kursach wymiany walut o 8,6 proc.). Jednocześnie sprzedaż like for like na przestrzeni 9 miesięcy wzrosła o 3,8 proc.

Pomimo spowolnienia gospodarczego w Polsce Biedronka osiąga wzrosty sprzedaży powyżej całego rynku i zwiększa swoje udziały rynkowe. Skonsolidowany zysk Biedronki na przestrzeni 9 miesięcy 2012 roku wzrósł o 6,2 proc. do 271,5 mln euro. Oznacza to, że wzrost sprzedaży w lokalnej walucie na przestrzeni 9 miesiecy wyniósł 17,6 proc., z czego 6,5 proc. to wzrost like for like a reszta jest wynikiem otwarć nowych placówek. W samym III kwartale wzrost like for like wyniósł 5,5 proc.

Średnia inflacja koszyka Biedronki była o 1,5 punktu procentowego niższa niż w II kwartale 2012 roku. W trzecim kwartale Biedronka otworzyła 66 sklepów i uruchomiła 11. centrum dystrybucyjne na początku października.

- Biedronka zakończyła ambitny plan przekształcenia wszystkich placówek zgodnie z nowym layoutem, wyprzedając harmonogram, co potwierdza jej operacyjne zdolności. Dobre wyniki Biedronki pozwalają potwierdzić, że Grupa spodziewa się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w całym 2012 roku, jak również wzrostu zysku, co utwierdza moje przekonanie, że mamy dobry model biznesowy, bo osiągać założone cele rozwoju w Polsce - powiedział Pedro Soares dos Santos, CEO Grupy Jeronimo Martins.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bolo 26-10-2012, 21:35:
bez komentarza ,,,skala biedry jest zainicjowana przez kapitał zewnętzrny - wojsew zastanów się co wypisujesz.....
  • bolo 26-10-2012, 21:33:
nie umiesz czytać i wąsko patrzysz - twój problem , nie dyskutuję z ludźmi bez elementarnej wiedzy ! chodzi o interes społeczny i biznesowy , czy ja wspomniałem o jednym sklepie ?
  • wojsew 26-10-2012, 17:04:
bolo z całym szacunkiem - UOKiK nie jest od tego żeby dbać o pojedyńcze sklepy . Nawet jakby nie było Biedy to itak pojedyńczy sklep nie jest partnerem dla żadnej hurtowni nie wspominając o producencie. Mój kolega mający sklep chciał dogadac się z Browarem Lwóweckim.
nawet nie chcieli się spotkać. Pora na zrzeszenia i konsolidację.
Ja z moich doświadczeń geograficznych dziwię sie małej ekspansji sieci Polomarket

Zobacz wszystkie komentarze (8)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH