Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka zapłaci 205 mln euro podatku w 2016? Wpływ podatku na rozwój i sprzedaż sieci

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / DM PKO BP
  • Data: 07-12-2015, 11:47
Biedronka zapłaci 205 mln euro podatku w 2016? Wpływ podatku na rozwój i sprzedaż sieci
Analitycy spodziewają się przyspieszenia dynamiki sprzedaży sieci Biedronka w 2016 r.

- Zakładamy, że Biedronka będzie zmuszona płacić podatek obrotowy w wysokości 2 proc. od przychodów począwszy od początku 2016 roku. Wielkość tego podatku w 2016 r. szacujemy na 205 mln euro. Spodziewamy się jednak, że Biedronka, wykorzystując swoją silną rynkowa pozycję, będzie w stanie szybko zamortyzować negatywny wpływ podatku na marże, podnosząc ceny towarów w sklepach i obniżając ceny u dostawców – podali w raporcie analitycy DM PKO BP.

Zdaniem ekspertów, podatek ten będzie miał negatywny wpływ na marże Biedronki i spodziewamy się ich spadku do 5,9 proc. w 2016 r (spadek EBITDA Biedronki o 2 proc. r/r).

"W 2016 spodziewamy się przyspieszenia dynamiki sprzedaży. Głównym powodem będzie powrót inflacji żywności w Polsce, co będzie skutkowało poprawą wskaźników LFL w Biedronkach. Spodziewamy się 11-proc. r/r wzrostu sprzedaży w Biedronkach" – dodano.

- Ze względu na spowolnienie dynamiki otwarć w ostatnich trzech kwartałach, które było spowodowane spadkiem sprzedaży LFL i stagnacją wzrostu polskiego rynku FMCG, sadzimy, że w 2016 roku Biedronka będzie utrzymywała obecną, wolniejszą dynamikę otwarć liczby sklepów. Spółce jednak pomagać będzie powrót inflacji i wzrost wolumenowy rynku FMCG. Długoterminowe perspektywy wzrostu determinuje też ciągle stosunkowo niski stopień koncentracji rynku. W naszych prognozach zakładamy wzrost sieci w latach 2015-2017 o około 100 sklepów rocznie, oraz jeszcze o około 200 sklepów po 2017 roku - podano w raporcie.

Jak napisano, Biedronka notuje też stosunkowo wysoką, dodatnią sprzedaż LFL, pomimo występującej deflacji. Dzieje się tak ze względu na umiejętną politykę marketingową, wzrost liczby SKU i innowacyjność produktową.

Dodano, że w 2014 roku Biedronka wygenerowała 78 proc. EBITDA w grupie, a po 9 miesiącach 2015 r. 80 proc. Ze względu na wysoką konkurencję cenową na rynku, oraz deflację, marże EBITDA Biedronki w ostatnich dwóch latach uległy zmniejszeniu z 8,2 proc. w 2012 do 6,8 proc. w 2014. Po trzech kwartałach 2015 r. widoczne jest już zatrzymanie spadku marży na poziomie 6,9 proc., co może świadczyć o początku odwrócenia negatywnego trendu (choć marży zaszkodzić może wprowadzenie podatku obrotowego w 2016 roku).

W 2014 roku Jeronimo Martins wydał na inwestycje 468 mln euro, z czego 360 mln euro (77 proc.) przypadało na sieć polskich Biedronek, 55 mln euro. Ze względu na wzrost sieci Biedronek w 2014 roku, około połowa z 360 mln euro (182 mln euro) została przeznaczona na budowę nowych sklepów. W 2015 analitycy spodziewają się spadku nakładów na nowe Biedronki do 100 mln euro, co będzie wynikiem znacznie wolniejszego tempa otwarć. Około 132 mln euro spółka wydała na remonty i utrzymanie dotychczasowych sklepów, co wiązało się także z poprawą jakości wyglądów Biedronek i poszerzaniem asortymentu. 50 mln euro zostało wydane na rozbudowę logistyki, w tym otworzenie trzech nowych centrów dystrybucyjnych, których Biedronka na koniec 2014 miała piętnaście. W związku z spowolnieniem tempa otwarć sklepów Biedronka, analitycy spodziewają się także niższych nakładów na centra dystrybucyjne w 2015 i 2016 r.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lontr 09-12-2015, 02:17:
To fakt, nawet na forum pracowników gowork.pl/opinie_czytaj,27750 pisza o małych kosztach prowadzenia sklepu.
  • La 08-12-2015, 15:23:
W tym jest podatek od nieruchomości ruchomości cit i pit
Oni zawsze podają kwotę od wszystkich podatków
Niech powiedzą ile zapłacili samego CITu wyjdę grosze na 2600 sklepów
  • Ja 08-12-2015, 09:26:
Drodzy dostawcy do sieci okupantów spożywczych.To głównie w Was uderzy nowy podatek. Dlaczego przez tyle lat godziliście się, aby Was wyciskać jak cytrynę? To wy zepsuliście rynek i założyliście sobie pętlę na szyję.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.