REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka zapowiada uruchomienie nowego formatu i franczyzy, by być "na każdym rogu"

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 29-11-2013, 14:11
Biedronka zapowiada uruchomienie nowego formatu i franczyzy, by być

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl spółka Jeronimo Martins na Dniu Inwestora w Porto zapowiedziała, że planuje uruchomienie w Polsce mniejszego formatu sklepów Biedronka. Sklepy miałyby być bliżej klientów w miastach, co w połączeniu z ekspansją franczyzowych Biedronek na obszarach wiejskich powinno skutkować stopniowym zastępowaniem większych Biedronkek przez sklepy o powierzchni 700 mkw. Miałyby one stać się głównym motorem przychodów Jeronimo Martins po 2016 roku - informują portal dlahandlu.pl analitycy banku Espirito Santo.

REKLAMA

Spółka nie przedstawiła szczegółowo planów rozwoju dla mniejszych formatów i sklepów franczyzowych, ale podkreśliła, że w Polsce, gdzie 47 proc. sprzdaży detalicznej realizowane jest przez handel tradycyjny, widzi duży potencjał wzrostu.

Analitycy Espirito Santo spodziewają się, że Biedronka osiągnie pułap 3850 sklepów o łącznej powierzchni 2,5 mln mkw. w 2020 roku. Uważają, że startegia wieloformatowa pozwoli sieci na większe nasycenie rynku, co z kolei dobrze rokuje sprzedaży.

Biedronka będzie nadal otwierać głównie swoje standardowe sklepy, z czego około 50 proc. z nich w większych miastach, gdzie poziom penetracji rynku przez JM jest nadal niski ( 32 proc. wszystkich sklepów). Spółka podkreśla również, że spośród 93 proc. polskich konsumentów, którzy przynajmniej raz zrobili zakupy w Biedronce, 29 proc. z nich nadal nie ma w najbliższym sąsiedztwie sklepu tej sieci . Biedronka zamierza dostosowywać swój asortyment (30 proc. rocznego obrotu), by skozrystać na rosnącej sile nabywczej klientów i kontynować ekspansję w większych miastach.

Sieć zróżnicuje asortyment w zależności od lokalizacji (miasto-wieś), co zdaniem analityków Espirito Santo wpłynie na zwiększenie całkowitej liczby jednostek magazynowych. Uważają także, że sprawna logistyka i rosnąca siła nabywcza przełożą się na średnią wartość koszyka w miastach.

Zarząd Jeronimo Martins przewiduje że w 2016 r. obroty sieci sięgną 50 mld zł. Zakładane wzrosty LFL to 5-proc. w 2013 roku oraz 6-7 proc. na przestrzeni lat 2014-2016. Zdaniem analityków może być to trudne do osiągnięcia przy duzej inflacji. Uważają jednak, że w krótkim okresie Biedronka będzie znacząco inwestowała w ceny, by umocnić swoje postrzeganie cenowe jako najtańszej sieci - czytamy w analizie przesłanej do portalu dlahandlu.pl

KOMENTARZE: (14)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Huk 02-12-2013, 19:23:
Idż do Biedry bo ci zamkną Grzesiu i nie kupisz sobie piwa! Napij się i nie wysilaj się z myśleniem .....
  • Grzegorz 02-12-2013, 18:06:
Za to Twój wpis pokazuje jaki jesteś inteligentny i oświecony. Żeby po jednej wypowiedzi nazwać kogoś ciemnotą i jeszcze wstyd za tą osobę odczuwać to trzeba być naprawdę KIMŚ.
  • Piękny Portugalczyk 01-12-2013, 22:24:
Proś o litość bo rozumu nie masz. Wstyd mi za takich jak ty . Nie wdaję się w polemikę z ciemnotą.

Zobacz wszystkie komentarze (14)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH