Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka zwiększa dystans do hipermarketów Tesco

  • Autor: pr
  • Data: 29-08-2012, 15:23

W najnowszej 12 edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych na pozycji lidera utrzymała się Biedronka, która zwiększyła nieco dystans od depczącej jej po piętach sieci hipermarketów Tesco. Z trzeciego miejsca w poprzedniej edycji aż na piąte miejsce spadła sieć hipermarketów Carrefour. W pierwszej dziesiątce awans na ósmą pozycję zanotowała trzecia sieć dyskontowa Netto.

1. Biedronka - 80,43

Biedronka poprawia wizerunek swoich sklepów i rozszerza asortyment produktów świeżych, głównie warzyw i owoców. W działaniach tych można zauważyć wyraźne dążenie do pozbycia się etykiety dyskontu i przyciągnięcia wielomilionowej rzeszy średnio zamożnych klientów. Ze względu na ubogi asortyment (około 1000 pozycji produktowych) portugalska sieć nie ma jednak szans stać się pełnoprawnym supermarketem.

2. Tesco hipermarkety - 79,68

Podobnie jak inne sieci hipermarketów, Tesco boryka się z problemem, jakim jest wygasająca skłonność Polaków do dokonywania zakupów w wielko powierzchniowych sklepach. Firma koncentruje się na wprowadzaniu konceptu Tesco Extra, który jest mniejszym kompaktowym hipermarketem, bardziej przyjaznym dla klientów niż wielkie sklepy przypominające lotniska.

3. Lidl - 76,05

Lidl tworzy w Polsce sklepy, które nie mają odpowiedników w Europie i którym trudno jest przydać odpowiednią nazwę. Jest to dyskont, jednak z atrakcjami charakterystycznymi dla supermarketów delikatesowych (np. Tydzień Azjatycki czy Tydzień Grecki). Polskim konsumentom takie czarowanie wyraźnie odpowiada, zatem w naszym kraju ta niemiecka sieć ma przed sobą okres pewnego rozwoju.

4. Auchan - 75,00

Auchan przez wiele lat wyrobił wśród polskich konsumentów wizerunek sieci taniej i ta cenowa fascynacja trwa nadal. Francuska sieć modernizuje swoje markety, kusi klientów nocnymi wyprzedażami i darmowym bezprzewodowym Internetem. Można przewidywać, że Polacy nadal będą odwdzięczać się przyciąganiem wózków do kas (w tym - bezobsługowych) tej sieci.

5. Carrefour - 74,74

W Polsce hipermarkety pod szyldem Carrefour nie mają ani przewagi cenowej, ani też nie wyróżniają się jakością ekspozycji towarowej czy wdrażaniem atrakcyjnych rozwiązań. Hipermarkety tej francuskiej sieci są za to stosunkowo małe, co w dzisiejszych czasach jest atutem samym w sobie. To jednak za mało, by utrzymać stabilną pozycję na polskim rynku. Firmę czeka zatem duży wysiłek, by jej sklepy stały się bardziej przyjazne polskim klientom.


6. Kaufland - 73,68

Kaufland jest formatem dobrze dostosowanym do specyfiki polskiego rynku w średnich miejscowościach, gdzie większość konsumentów interesują niskie ceny, a ograniczony asortyment nie stanowi zbytniej przeszkody przy dokonywaniu zakupów. Obecnie ta sieć dyskontowych hipermarketów zaczęła się jednak rozwijać w dużych miastach, stąd niemiecki operator większą niż dotychczas uwagę powinien zwrócić na estetykę swoich sklepów i jakość oferowanych produktów.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH