Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka zwiększa udziały w polskim rynku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2015, 21:41
Biedronka zwiększa udziały w polskim rynku
Biedronka

Deflacja cen żywności spowodowała, że ubiegły rok był trudny dla całego sektora detalicznego w Polsce. Nałożyła się na to ostra walka promocyjno-cenowa o konsumenta i udziały w rynku, który popadł w stagnację. 2014 r. był dość trudny także dla lidera rynku. Biedronka zanotowała znaczny, bo ponad 9-proc. wzrost sprzedaży, przy jednoczesnym spadku sprzedaży Like for Like (LfL). Po raz kolejny sieć zwiększyła udziały w krajowym rynku handlu detalicznego.

Skonsolidowana sprzedaż Jeronimo Martins za 2014 r. wyniosła 12,7 mld euro, w porównaniu do 11,8 mld euro w 2013 r., co oznacza wzrost o 7,2 proc. w stałej walucie w euro. EBITDA wykazała spadek o 5,6 proc. do 733, 2 mln euro (777,1 mln euro w 2013 r.). Zysk netto Grupy wyniósł 301,7 mln euro (382, 3 mln) - spadek o 21,1 proc. w euro.

Sprzedaż samej Biedronki liczona w złotówkach wzrosła o 9,1 proc. (9,5 proc. w euro) do 8,4 mld euro. Sprzedaż LfL w całym 2014 r. spadła o 0,8 proc. EBITDA Biedronki wyniosła 573,1 mln euro (78,2 proc. całej EBITDA Grupy).

Jak informują władze Jeronimo Martins, Biedronka ciężko pracowała w 2014 r., aby chronić wyniki sprzedaży LfL na bardzo konkurencyjnym polskim rynku, w który mocno uderzyła deflacja cen żywności. Wolumenowy wzrost sprzedaży (1 proc. LfL) w sklepach Biedronka nie zrównoważył jednak koszyka deflacyjnego. Wartość sprzedaży LfL w sklepach Biedronki spadła o 0,8 proc.

W 2014 r. władze przeprowadziły strategiczny przegląd w polskiej spółce. Pozwoliło to na zidentyfikowanie możliwości rynkowych Biedronki i dało szansę na wydobycie maksimum możliwości z posiadanej już sieci sklepów.

Władze sieci zapewniają, że w 2015 r. można mieć pewność, iż podjęte już działania - których listę ogłoszono w listopadzie 2014 roku - spowodują, że Biedronka stopniowo odzyska pozytywną dynamikę sprzedaży LfL.

- Naszym priorytetem jest pozostać liderem wzrostów na naszych głównych rynkach. Warto zaznaczyć, że wszystkie nasze główne projekty zwiększyły wolumenową sprzedaż Like for Like oraz umocniły swoją pozycję na rynku. (...) W Biedronce jesteśmy zobowiązani do odzyskania dodatniej wartości sprzedaży LfL w całym 2015 roku i przygotowania firmy do realizacji średnioterminowych celów - mówi Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.

W 2015 roku priorytetem dla władz Jeronimo Martins będzie osiągniecie jak najwyższego wzrostu sprzedaży w sieciach Biedronka i Pingo Doce. Dużym wyzwaniem dla rynku handlu detalicznego w Polsce - przynajmniej w pierwszej połowie 2015 r. - pozostanie deflacja cen żywności. W ciągu tego roku priorytetem dla władz Biedronki będzie wdrożenie programu, który zwiększy sprzedaż w sklepach sieci, dzięki czemu wzmocni ona swoją przewagę konkurencyjną na rynku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH