Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Black Friday: Jakie działania promocyjne są najbardziej skuteczne?

Już za chwilę Czarny Piątek - sklepy przygotowują się do rozpoczęcia maratonu zakupów świątecznych i wyprzedaży. Handlowcy zastanawiają się co zrobić, żeby skutecznie przyciągnąć kupujących. Jak wynika z badania wykonanego na potrzeby raportu Santander Consumer Bank “Polaków portfel własny – kochamy okazje”, w roku 2017 z promocji przygotowanych na Black Friday skorzystało 18 proc. Polaków, natomiast w tym roku planuje to zrobić już co czwarty.

Black Friday: Jakie działania promocyjne są najbardziej skuteczne?
Fot. shutterstock

Bank sprawdził, na co podczas tegorocznych wyprzedaży liczą Polacy i jakie działania marketingowe mają największe szanse przekonać ich do zakupów.

Jakie działania promocyjne są najbardziej skuteczne?

Polacy są zgodni, że działania promocyjne, które mają największy wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe to te maksymalizujące korzyści. 

- Drugi produkt za grosz to zdecydowanie ulubiona promocja Polaków (44 proc.). Bardzo entuzjastycznie podchodzimy również do zniżek, które otrzymujemy na produkty w sklepie, w trakcie dokonywania zakupów. Z kolei  w sprzedaży przez Internet  docenianym przez klientów jest oferta bezpłatnej dostawy. W naszym badaniu jako atrakcyjną wskazał ją co czwarty konsument - mówi Arkadiusz Panek, Dyrektor Departamentu Kart Kredytowych Santander Consumer Banku.  

Jednocześnie zdecydowanie mniej istotne dla klientów są promocje, oferowane w ramach programów lojalnościowych (16 proc.), jak i zniżki za posługiwanie się wybraną metodę płatności (jedyne 14 proc. badanych.) 

Okazuje się, że polscy konsumenci nie dają się łatwo przekonać promocyjnym komunikatom i są racjonalistami. Entusjastów okazji jest stosunkowo niewielu. Ze stwierdzeniem “uwielbiam promocje - praktycznie nie kupuję niczego, co nie jest w promocji” zgadza się jedyne niecałe 9 proc. Polaków. 

– Nasze badanie pokazuje, że Polak na zakupach stara się być asertywny i nie ulegać impulsom. Prawie jedna trzecia badanych przez nas konsumentów deklaruje, że podczas zakupów zaopatruje się w ramach promocji wyłącznie w te produkty, które i tak wcześniej zaplanowali kupić – dodaje Arkadiusz Panek z Santander Consumer Banku. 

Kto może liczyć na żniwa w Czarny Piątek? 

Podczas tegorocznego Black Friday na prawdziwe tłumy powinny się przygotować sklepy odzieżowe oraz obuwnicze. Ta kategoria produktów była najczęściej wskazywana przez respondentów, którzy planują tego dnia zakupy (71 proc.). Osób czekających niecierpliwie na promocje na pozostałe kategorie produktów jest już zdecydowanie mniej. 

Obniżkami na laptopy i komputery PC zaintersuje się co trzeci konsument, na sprzęt RTV ok. 26 proc. Nieco wiecej niż co piąty będzie chciał zostać właścicielem nowego sprzętu AGD (22 proc.).  Podobna grupa stawia na kosmetyki i perfumy. W tej kategorii zdecydowanie dominują panie – 24 proc. wskazań w porównaniu do 6 proc. mężczyzn. 

Nie jest zaskoczeniem, że najmłodsi (18-29 lat) będą polować na treści cyfrowe. Co czwarty dwudziestolatek liczy na obniżenie cen gier, subskrypcji i programów (26 proc.). To równiez kategoria preferowana przez mężczyzn. Z kolei na obniżki cen książek w największym stopniu czekają najstarsi badani (66 proc. sześćdziesięciolatków). 

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku, wydawcy karty kredytowej TurboKARTA, w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRIS w dniach 9 - 11 października 2018 r. W badaniu udział wzięły osoby pełnoletnie z całej Polski. Próba, n=1000.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Santander Consumer Bank RSS ALERT    /    Black Friday RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.201.27.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.