Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Black Friday najsilniejszym impulsem zakupowym

Podczas 4 dni obejmujących dwa marketingowe wydarzenia – Black Friday i Cyber Monday użytkownicy zapłacili BLIKIEM blisko 4 miliony razy. Wartość transakcji wyniosła w tym czasie blisko 600 milionów złotych. Analiza danych pokazuje, że polski ecommerce wciąż nie wykorzystuje potencjału marketingowego Cyber Poniedziałku, koncentrując swoje działania promocyjne głównie na Czarnym Piątku. Coraz większe znaczenie w polskim ecommerce ma także chiński Dzień Singla, przypadający na 11 listopada.

Black Friday najsilniejszym impulsem zakupowym
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 06-12-2019, 13:19

 

Podczas tegorocznego Black Friday padł rekord transakcji BLIKIEM – było ich łącznie 1,2 miliona, z czego 1 milion zrealizowane w ecommerce. To dwukrotnie więcej niż średnia dzienna liczba transakcji odnotowywana w trzecim kwartale tego roku (śr. 615 tys.).

Tego dnia użytkownicy zrobili zakupy za 211 milionów zł, z czego blisko 150 mln przypadło na zakupy w sieci. – Piątki są zwykle najmniej intensywnym dniem roboczym pod względem liczby transakcji realizowanych BLIKIEM, ich udział tego dnia we wszystkich dniach tygodnia wynosi 13,6 proc. Tak więc siła marketingowa Black Friday skłoniła konsumentów do znacznie  intensywniejszych zakupów w ten konkretny dzień. Jednak analizując dane widzimy, że kolejne trzy dni również były zakupowo bardzo intensywne. W sobotę odnotowaliśmy prawie 800, a w niedzielę blisko 900 tys. transakcji – czyli również powyżej średniej – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

Z roku na rok potencjał marketingowy Black Friday w Polsce rośnie. Liczba transakcji BLIKIEM jest w tym roku większa o 125 proc. a ich wartość o 138 proc. Warto także pamiętać, że specjalne promocje u większości sprzedawców startują już kilka dni wcześniej, a w skrajnych przypadkach zmieniają się w całe „Black Weeks”.

Dla sprzedawców ecommerce nieco rozczarowujące mogą być natomiast dane dotyczące aktywności zakupowej w Cyber Mondey – czyli dzień, w którym tradycyjnie na zachodzie to właśnie sklepy internetowe ruszają do promocyjnej ofensywy. W tym roku użytkownicy zapłacili BLIKIEM w ten dzień w sieci 869 tys. razy i kupili produkty o wartości 106 milionów złotych – o blisko 40 mln mniej niż w Black Friday. W porównaniu rok do roku widać jednak znaczne wzrosty – w liczbie transakcji o 150 proc. a w ich wartości aż o 183 proc.

– Sprzedawcy, dla których głównym kanałem dystrybucji jest internet, jeszcze nie wykorzystują naszym zdaniem potencjału Cyber Poniedziałku, koncentrując się na Czarnym Piątku. Trzeba jednak pamiętać, że wówczas muszą konkurować nie tylko między sobą, ale także ze sklepami stacjonarnymi. Z naszych obserwacji wynika, że nie ma zbyt wielu ofert specjalnych przygotowywanych wyłącznie na poniedziałek – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK. 

Eksperci BLIKA wskazują także na coraz większą popularność w polskim ecommerce, jaką cieszy się chińskie święto zakupowe, czyli przypadający na 11 listopada Dzień Singla. Zapoczątkowany przez platformę Aliexpress dzień specjalnych okazji jest coraz intensywniej wykorzystywany przez inne podmioty. W tym roku podczas Dnia Singla użytkownicy BLIKA zrealizowali w sieci 973 tys. transakcji, z czego jedna trzecia przypadała właśnie na platformę Aliexpress. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BLIK RSS ALERT    /    Black Friday RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Dzień Singla RSS ALERT    /    Cyber Mondey RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.