Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Black Friday najważniejszym dniem listopada dla e-commerce

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 17-11-2017, 12:50
Black Friday najważniejszym dniem listopada dla e-commerce
fot. Shutterstock

Black Friday to jeden z najważniejszych dni w e-handlu, kiedy to sklepy internetowe notują rekordowe wyniki sprzedaży. W tym roku spodziewane są jeszcze lepsze rezultaty, co według analiz firmy RTB House, wynika z kilkuletniego trendu wzrostowego - informuje dlahandlu.pl.

Black Friday przypada w tym roku 24 listopada. Dla sklepów internetowych jest to pierwszy tak znaczący moment sezonu świątecznego i szansa na zrealizowanie ambitnych celów sprzedażowych. Tłumy klientów, długie kolejki i brak czasu na zakupy w tradycyjnych sklepach, często skłaniają kupujących do korzystania z ofert on-line. Zatem coraz lepsze wyniki branży e-commerce nie powinny nikogo dziwić. Według firmy analitycznej Adobe Digital Insights, wartość sprzedaży w Internecie w tym dniu w 2016 roku przekroczyła 3 miliardy dolarów. Z kolei sklep Alibaba.com zanotował sprzedaż na poziomie 25,3 miliardów dolarów (wzrost o 40 proc. w porównaniu do ubiegłego roku), który osiągnął w Dniu Singla („Single’s Day”), będącym chińskim odpowiednikiem Black Friday. 

RTB House, działająca globalnie polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej, przeanalizowała setki kampanii pod względem rosnącej z roku na rok popularności zakupów w Black Friday. W 2016 roku, tego dnia e-sklepy odwiedziło o ponad 106 proc. klientów więcej niż w roku poprzednim, a liczba transakcji wzrosła o 204 proc. W porównaniu do Black Friday w roku 2015, w ubiegłym roku dzień ten przyciągnął do sklepów internetowych o ponad 43 proc. więcej osób, które sfinalizowały o ponad 104 proc. więcej transakcji. Liczba odwiedzin w e-sklepach w Black Friday w 2016 roku była niemal 65 proc. wyższa, a liczba transakcji o ponad 170 proc. większa niż średnia dla pozostałych dni listopada.

W Polsce w 2016 roku w trakcie Black Friday sklepy internetowe odwiedziło ponad 48 proc. osób więcej niż średnia w listopadzie, które w sumie sfinalizowały o ponad 138 proc. transakcji więcej niż średnia w listopadzie. Z kolei w trakcie Cyber Monday w tym samym roku sklepy internetowe odwiedziło o ponad 16 proc. osób więcej niż wynosiła średnia w listopadzie. Ponadto tego dnia klienci finalizowali o ponad 45 proc. transakcji więcej niż średnia dla tego miesiąca.

Łukasz Abgarowicz, Business Development Director Poland w RTB House przewiduje, że oferty Black Friday spotkają się w tym roku z jeszcze większym zainteresowaniem. – Rok temu wskaźnik konwersji (czyli liczby reakcji klientów w stosunku do ogólnej liczby kliknięć w reklamach) był w trakcie Black Friday o niemal 70 proc. wyższy niż średnio w listopadzie 2015 roku. Wzrost wydatków na reklamę, a jednocześnie liczby osób kupujących on-line pozwala nam przypuszczać, że branża e-commerce zanotuje kolejne rekordy.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH