REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Błędem władz Warszawy było wpuszczenie dużych galerii handlowych do centrum miasta

  • Autor: pr
  • Data: 04-11-2014, 19:56

W siedzibie CBRE w warszawskim biurowcu Rondo 1 odbyła się debata poświęcona ulicom handlowym. Celem spotkania, które odbyło się z inicjatywy CBRE, było zdiagnozowanie przyczyn utrudniających rozwój ulic handlowych w Warszawie oraz zastanowienie się nad konstruktywnymi działaniami mogącymi przyczynić się do poprawy sytuacji oraz przyjęcie rekomendacji do dalszych działań.

REKLAMA

W dyskusji udział wzięli przedstawiciele Stowarzyszenia „Nowy Świat": Andrzej Blikle, Witold Fizyta i Marcin Makulec, Patryk Zaremba z Forum Rozwoju Warszawy, Paweł Kołodziejski, Zastępca Dyrektora ds. Zarządzania Mieniem Komunalnym UM Warszawa oraz Tomasz Reich z portalu NowaWarszawa.pl. Środowisko inwestorów reprezentowali: Robert Mandżunowski z LHI sp. z o.o., Joanna Kowalska-Szymczak z Kulczyk Silverstein Properties, Mirosław Szydelski z AIG/Lincoln Polska, Paweł Kłosiński z Hochtief Development, Maciej Zajdel z IVG Poland, Mirosław Januszko z 6B47 Real Estate Investors, Karol Milczarski z Fenix Group. Gospodarzami spotkania były Joanna Mroczek, dyrektor marketingu oraz działu doradztwa i badań rynku w CBRE, Beata Kokeli, senior director działu powierzchni handlowych CBRE oraz Katarzyna Urbaszek, negocjator w dziale powierzchni handlowych.

Zagraniczne marki z roku na rok chętniej wchodzą na polski rynek
Wstępem do dyskusji była opracowana wspólnie przez działy powierzchni handlowych oraz doradztwa i badań rynku CBRE prezentacja poświęcona rynkowi handlowemu w Polsce oraz stanowi obecnemu i możliwościom rozwoju ulic handlowych w Warszawie. Jednym z głównych wniosków analizy, jest fakt, że mimo dużego nasycenia krajowego rynku powierzchni handlowych w Polsce zagraniczne marki przejawiają duże zainteresowanie polskim rynkiem retail. Świadczą o tym dane, które ukazują coroczny wzrost wchodzących do Polski zagranicznych brandów - w 2011 r. były to 24 marki, w 2012 r. 30, w 2013 r. 31 zagranicznych marek.

„Zainteresowanie zagranicznych marek naszym rynkiem powierzchni handlowych mimo jego dużego nasycenia wynika z pozycji Polski, jako lidera rynku retail w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce jest nadal miejsce dla nowych centrów handlowych, a jednocześnie niewyczerpanym jeszcze tematem są ulice handlowe, które mogą i powinny stanowić alternatywę, a zarazem uzupełnienie oferty centrów handlowych, tak jak dzieje się u naszych zachodnich sąsiadów. Zagraniczne brandy, bardziej niż polskie firmy, skłonne są chętniej inwestować w ulice handlowe, wynika to zapewne z ich doświadczeń na rynkach zachodnich" - mówi Joanna Mroczek, dyrektor marketingu oraz działu doradztwa i badań rynku w CBRE.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH