Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Blisko 90 proc. konsumentów kupuje w małych sklepach

  • Autor: pr, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-04-2013, 11:48
Blisko 90 proc. konsumentów kupuje w małych sklepach
90 proc. Polaków zapewnia, że zakupy robi w małych sklepach

Według badań Nielsena aż 90 proc. Polaków deklaruje, że zakupy robi w małych sklepach, a niemal 40 proc. odwiedza je codziennie. Świadczy to o wielkim potencjale tych sklepów. Według prognoz Euromonitor International, liczba małych sklepów do 2025 roku może się zmniejszyć w Polsce nawet o 60 proc. Spowolnienie gospodarcze, brak konkretnego konceptu handlowego, brak dobrze dobranego asortymentu oraz rosnąca konkurencja głównie ze strony dyskontów, to najczęstsze problemy małych placówek handlowych.

Spadek liczby sklepów wiejskich i osiedlowych to trend widoczny w całym kraju. Według prognoz Euromonitor International, liczba małych sklepów do 2025 roku może się zmniejszyć w Polsce nawet o 60%. Spowolnienie gospodarcze, brak konkretnego konceptu handlowego, brak dobrze dobranego asortymentu oraz rosnąca konkurencja głównie ze strony dyskontów, to najczęstsze problemy małych placówek handlowych. Rok 2013 to czas spowolnienia gospodarczego, dlatego przedsiębiorcy poszukują sprawdzonych rozwiązań, które pomogą im przetrwać trudny okres. W dobie kryzysu bardzo ważne jest śledzenie zmian na rynku oraz szybka adaptacja do zmieniających się trendów. Szansą dla lokalnych przedsiębiorców jest wsparcie doświadczonego partnera i podjęcie współpracy franczyzowej

W województwie świętokrzyskim sytuacja sektora handlu jest bardziej pozytywna, niż w wielu innych regionach w Polsce. Jak podaje Staropolska Izba Przemysłowo-Handlowa w 2012 roku w województwie zarejestrowano 9,4 tys. podmiotów gospodarczych - to aż o 6,2% więcej niż rok wcześniej. Najwięcej nowych przedsiębiorstw - aż 2,7 tys. - powstało właśnie w sektorze handlowym. Wzmożona konkurencja będzie wymagała, zwłaszcza od małych sklepów spożywczych, dobrego konceptu i oferty, która idealnie odpowie na oczekiwania klientów. Obecny system funkcjonowania wielu sklepów w tzw. logice hurtu, w której cena zakupu towarów jest najważniejsza, przestaje przynosić zyski. Szczególnie widać to w przypadku sklepów osiedlowych, gdzie cena nie jest dziś dla klienta najistotniejszym kryterium wyboru. Małym przedsiębiorcom jest trudno samodzielnie dostosowywać się do ciągle zmieniającego się otoczenia i nadążać za innowacjami i nowymi trendami stale pojawiającymi się na rynku.

- Osiągnięcie sukcesu jest łatwiejsze, kiedy u boku ma się silnego i doświadczonego partnera. - mówi Marek Lipka, Dyrektor ds. Operacyjnych Franczyzy w Carrefour Polska. - Prawdziwa franczyza to nie samo logo. Carrefour proponuje nie tylko silną i rozpoznawalną markę, ale także: dobrze dobrany asortyment i sprawną logistykę. Przez cały czas współpracy dostarcza niezbędnej wiedzy handlowej na temat trendów rynkowych, produktów, dzieli się swoim ponad 50.letnim doświadczeniem handlowym. Franczyzobiorca Carrefour otrzymuje od naszych specjalistów stałe wsparcie i doradztwo w prowadzeniu sklepu. Przedsiębiorcy zainteresowani podjęciem współpracy z siecią mają do wyboru aż trzy unikalne koncepty biznesowe, dostosowane do potrzeb ich klientów - dodaje.

W Polsce działa już ponad 330 sklepów franczyzowych (stan na 11.04.2013) z logo Carrefour Express oraz Globi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH